handdator

Visa fullständig version : Öga som reservdel

Yakari
2003-01-26, 21:44
Finns själva ögat till Impulse att köpa som reservdel?

Har just insett att jag blivit blåst av en tattar stockholmare.

Har haft lös ögat och alla lödningar till ögat har släppt, har provmätt och själva kortet har ingen kontakt med ögat.
Så skulle behöva köpa ett nytt öga, eller blir man tvungen att köpa ett nytt board inkl öga??

JÄgaren
2003-01-26, 22:19
Du får nog köpa ett nytt öge & då blir det med nytt board inkl öge!!
Jag tror inte det fins lösa ögen att köpa.
Men nog ska det gå att få tag på det för en rimlig slant.

Yakari
2003-01-26, 23:42
Har hittat nytt "öga" för 25.-/st, men då ingår inte kabeln.
Skall göra ett försök att fixa ögat, annars beställer jag ett nytt kort, för då få rman ju lite nya finesser också. ;)

JÄgaren
2003-01-27, 05:38
Om ska du byta kort till Vision Cricket Board så är det de stora kortet som sitter i grip framen.
Öget + det lilla kortet som sitter på markör delen är nog samma på alla Impulse.(gammal som ny)

Soda
2003-01-27, 05:41
Njaaaa !! Tror inte att du har helt rätt där Jägarn, men jag är osäker på det själv. Du kan ha rätt oxå ( men det kommer jag aldrig att erkänna för dig ) ;)

JÄgaren
2003-01-27, 06:00
Va nu då Soda !!!!!
Jag har ju provat me L.Ms gammla kort i min & det gick finfint.
Men nog kan det vara skilnad på dom men jag tror inte det.
Det är ju Vision Cricket Boarden som är ny.

Yakari
2003-01-27, 07:16
Jo, det är ju klart att lilla kortet och ögat är samma på dom andra Impulserna också.
Det lilla kortet har ju inga styrande komponenter, det är ju bara tre kontakter på kortet.

Och själva ögat är ju bara två saker, en reflektorsensor och en kabel.

Yakari
2003-01-30, 19:49
OK, nu är man Ögondoktor :thumbup:

Har mailat till dom flesta Paintball butikerna och ögat till Impulse finns inte som reservdel, man är tvungen att köpa ett nytt board inkl öga.
Det är bara två butiker som säljer nya board till Impulse, och det är Bad-Man som skall ha 1800.- för ett cricketboard.
Den andra butiken är Stratec och dom skulle ha 3200.- för samma board.

Bestämmde att ta saken i egna händer... :inquis:
Har lött dit ett nytt öga i min markör och har testat med boll och det fungerar :D

PuTtE
2003-01-30, 20:08
Ett tips är ju att Yakari löder ett öga på Soda cricket kort oxo ??

Eller Soda ??

Soda
2003-01-30, 21:00
Fördjävla intressant Yaki :) Kan du slå av och på det oxå eller ? skriv gärna all info i denna tråd. :thumbup: Jo, skulle vara kul om du kunde leja Pirre att fota det färdiga resultatet.

Yakari
2003-01-30, 21:32
Lugn och fin...
Alltså, på min markör så satt det ju öga från början, det var ju bara trasigt.

Så fick byta själva reflektorsensorn, så kabeln som satt mellan det lilla kortet och ögat återanvände jag.

Har kollat på Roggans markör som inte har öga, och det är ett jäkla jobb att montera öga på en sådan markör.
Först så måste man ju borra två hål i markören, sedan så har man ju ingen snygg plastbit och gömma kabeln bakom.

Det finns ju markörer som skall vara vision-förberedda, har dock inte sett någon sådan markör så vet inte hur mycket jobb det är.

Yakari
2003-01-30, 22:00
Här kommer en bild på två VisionEyes som jag har kvar.
Som ni ser så är det inga stora rackare.....

http://lpf.mine.nu/jonas/bilder/visioneye.jpg

JÄgaren
2003-01-31, 09:26
Sodas markör är vision-förbered.
Det är cricketboardett som saknar kåplingen mellan vision & cricketborden.
Tror nog attt Soda får köpa ett nytt för 1800 kr på Bad Man.