Visa fullständig version : Co2 fylla hur mycket??
Nu har jag skaffat det som behövs för att fylla Co2
AGA tub och ett fillstation....
Hur vet jag när jag fyllt tuben färdigt... är det när det tystnar eller??
Tacksam för goda råd och Tips!:)
Egentligen så skall man ha en våg och väga hur mycket man fyller för när AGA tuben är nyfylld så överfyller man egentligen tanken vid de första fyllningarna... men detta har aldrig varit några problem under alla år som vi har sysslat med uthyrning.
Kör alltid med när det slutar pysa så är det klart... ett tips är köp in några o-ringar och sprängbläcck så är du alltid på den säkra sidan om ... ni strular till vid en fyllning...
/PuTtE
Se till att AGA tuben har ett stigrör så ni får flytande CO2 när ni fyller...annars blir det bara en liten skvätt.
Om den inte har stigrör kan ni vända den upp och ner när ni fyller för att få ut flytande. Men det kan ju va lite bökigt när AGA tuben är både stor och tung.
PuTtE brukar alltid svära åt oss för att vi inte vet hur man fyller en CO2 tub :confused:
Tydligen ska man fylla CO2-tuben med lite CO2(om den är tom) och sedan släppa ut CO2 tills dess att lilla tuben blir kall.
Därefter fyller man på CO2 igen och ska då få en bra fyllning. Ytterligare en sak att tänka på är att hålla AGA tuben från solljuset för blir den varm får man problem med att fylla tuberna då man får CO2 i gasform istället för flytande.
PuTtE, du får väl läxa upp mig om jag sagt nåt fel :p
Man ska öppna kranen på AGA tuben före fyllning och släppa ut gasen som finns i stigröret så den börjar suga flytande innan man öppnar så den fyller småflaskorna.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.