handdator

Visa fullständig version : Tack Till [TXR]

SuBBaN
2004-07-19, 12:49
Ville bara säga tackar för köpet av bollen å för cup sealen, ni (jägarn å patte? eller var det putte) var grymmt trevliga killar, hoppas vi har möjlighet att komma och testa speed ball någon söndag.

MVH: Christoffer, peter(Overburn), robin, jim (han som klägga färg) och resten av våra tokiga lagkamrater.

PuTtE
2004-07-19, 13:01
Ni är välkomna, höll på att skriva dygnet runt. Men nästan dygnet runt.

Alltid kul att träffa "fellow ballers".

Kanske får träffa Peter (Overburn) redan imorn.

Verkar cup-sealen fungera ??

/Putte

JÄgaren
2004-07-19, 13:03
Det var så lite det & ni är välkommen att spela med oss om ni vill nån gång.
Jim (han som klägga färg)!!!!! Det är ingen fara med det ser ni..................JAG tar nog igen det när ni kommer & spelar!!
:evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:

SuBBaN
2004-07-19, 13:29
*ASG* ja du Jägarn du får väll mugga han så han lär sig att inte skvittra på dom som är dubbelt så stor som en själv ;)

Har ej hunnit testa cupsealen, ska göra det på ett tga, blev bara dusch å sedan sova när man kom hem å idag så har jag rantat på stan å haft ont i benen.

Jo jag hörde att peter skulle nog till piteå idag då hakar jag nog på ska till han å kirra lite grejor.

SuBBaN
2004-07-19, 21:07
Nu har jag testat byta cup seal men den läker ändå =( min cup seal var LITE annorlunde, den hade som en konisk bit på åxå, men enligt tillverkarna så ska spyder grejorna passa på den utan problem =( så har man fått nya pipan åxå så funkar inte markören, logmt irri

PuTtE
2004-07-20, 00:47
subban

Har varit med om att det varit en råpa på delen som skall täta mot cup-seal. Så då fick vi putsa till den med ett väldigt fint fint fint sandpapper och detta mot en glaskiva då dom oftast är väldigt plana.

/Putte

SuBBaN
2004-07-20, 12:18
Okej jag antar att det är denna du menar som kan ha fått en repa eller ?

http://www.diamondgt.com/amc/pics/stainless%20steel%20valve%203k.jpg

förstår bara inte varför min cupseal var lite konisk, ingen spyder cupseal jag sett är det å enligt tillverkaren så passar spyder delarna till markören, jaja man får knåpa på och joxxa så kanske man får till det.

PuTtE
2004-07-20, 12:50
precis den där, "ringen" som skall täta mot cup-sealen kan ha få en skada typ en repa, och då håkler inte cup-sealen tätt mot den.

Och vi löste det genom att slipa den och efter det funka det :-)

lumme
2004-07-20, 14:20
Putte har helt rätt. Brukar va den vanligaste orsaken till att den inte håller tätt. Har gjort samma sak på ca 20 spydrar o det brukar funka.

SuBBaN
2004-07-20, 22:39
Verkar som det löst sig nu, slipa den ytters lite plus pinnen lite för den hade fått sig en törn, läkte inte nånting å bössa smatra på som den skulle, var dock ej mycket gas i tuben kvar så jag hoppas att det bara inte var tillfälligt för att det var för lite tryck, jaja ser imorrn när vi har träning :banana:

Tack alla så himmla mycket för all hjälp, tur att det finns så många goa killar med kunskap ute i cyberrymden.