Visa fullständig version : Tack Till [TXR]
Ville bara säga tackar för köpet av bollen å för cup sealen, ni (jägarn å patte? eller var det putte) var grymmt trevliga killar, hoppas vi har möjlighet att komma och testa speed ball någon söndag.
MVH: Christoffer, peter(Overburn), robin, jim (han som klägga färg) och resten av våra tokiga lagkamrater.
Ni är välkomna, höll på att skriva dygnet runt. Men nästan dygnet runt.
Alltid kul att träffa "fellow ballers".
Kanske får träffa Peter (Overburn) redan imorn.
Verkar cup-sealen fungera ??
/Putte
Det var så lite det & ni är välkommen att spela med oss om ni vill nån gång.
Jim (han som klägga färg)!!!!! Det är ingen fara med det ser ni..................JAG tar nog igen det när ni kommer & spelar!!
:evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin: :evilgrin:
*ASG* ja du Jägarn du får väll mugga han så han lär sig att inte skvittra på dom som är dubbelt så stor som en själv ;)
Har ej hunnit testa cupsealen, ska göra det på ett tga, blev bara dusch å sedan sova när man kom hem å idag så har jag rantat på stan å haft ont i benen.
Jo jag hörde att peter skulle nog till piteå idag då hakar jag nog på ska till han å kirra lite grejor.
Nu har jag testat byta cup seal men den läker ändå =( min cup seal var LITE annorlunde, den hade som en konisk bit på åxå, men enligt tillverkarna så ska spyder grejorna passa på den utan problem =( så har man fått nya pipan åxå så funkar inte markören, logmt irri
subban
Har varit med om att det varit en råpa på delen som skall täta mot cup-seal. Så då fick vi putsa till den med ett väldigt fint fint fint sandpapper och detta mot en glaskiva då dom oftast är väldigt plana.
/Putte
Okej jag antar att det är denna du menar som kan ha fått en repa eller ?
http://www.diamondgt.com/amc/pics/stainless%20steel%20valve%203k.jpg
förstår bara inte varför min cupseal var lite konisk, ingen spyder cupseal jag sett är det å enligt tillverkaren så passar spyder delarna till markören, jaja man får knåpa på och joxxa så kanske man får till det.
precis den där, "ringen" som skall täta mot cup-sealen kan ha få en skada typ en repa, och då håkler inte cup-sealen tätt mot den.
Och vi löste det genom att slipa den och efter det funka det :-)
Putte har helt rätt. Brukar va den vanligaste orsaken till att den inte håller tätt. Har gjort samma sak på ca 20 spydrar o det brukar funka.
Verkar som det löst sig nu, slipa den ytters lite plus pinnen lite för den hade fått sig en törn, läkte inte nånting å bössa smatra på som den skulle, var dock ej mycket gas i tuben kvar så jag hoppas att det bara inte var tillfälligt för att det var för lite tryck, jaja ser imorrn när vi har träning :banana:
Tack alla så himmla mycket för all hjälp, tur att det finns så många goa killar med kunskap ute i cyberrymden.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.