Visa fullständig version : Hjälp!!
_forsberg_
2004-08-30, 20:57
söker spyder mekaniker snabbt hittar ej felet på min bössa nån som känner någon eller vet hur ett spyder funkar det fjädrar inte tillbaka när man skjuter har haft isär det ett antal gånger vet ej vad felet är nån som haft samma problem?? eller vet vad det är för fel
.... 0738160702 ring mig!!
edit: alltså när man skjuter så fjädrar det tillbaka men du måste ladda bolten igen efteråt jag har ett semi så att ingen tror att det är ett pump.....
_forsberg_
2004-08-30, 21:04
var sitter den är ej så insatt i vad allt heter olyckling vis...
_forsberg_
2004-08-30, 21:10
ok men den oringen värkar vara rätt helt med jag vet inte det glappar typ lite med den har inte sprukigt
är du säker på att det är den den har du haft samma problem??
Prova iaf...brukar vara den som spökar vid felet du beskriver.
Smörj även hammaren lite.
_forsberg_
2004-08-30, 21:13
ok tack ska testa
tips om du inte har en o-ring till hammaren, så ta lös den som sitter rengör skåran och o-ringen sätt tillbaka o-ringen och dränk in skåran och o-ringen med olja sätt tillbaka och det borde fungera.
/Putte
_forsberg_
2004-08-30, 21:28
Jag glömde nämna att den låter konstingt som fan också kan det också ha nått att göra med det??
_forsberg_
2004-08-30, 21:34
ok tack putte ska testa.... gummi ringen dära 25a,27 där pinnen som går in i fjädern ska den sitta mellan fjädern och pinnen eller på pinnens topp bara???
Hmm tror att det är fler saker som det kan vara strul med.
Hadde den misljud före du tog isär den första gången?
Eller kom det efteråt!
Oringen på hammaren är ju som ett standard fel på spydrar men jag tycker att det låter som om det är nå mer.
Typ som det jag hadde på min.......& det var inte bra de.
Men nu ska vi inte rita :devil: på väggen än!
_forsberg_
2004-08-30, 21:40
misss ljudet kom efter. men jag har som inte ändrat nått när jag satt ihop det... tog isär det för att d var fullt i skit från ett krig... vad var det med ditt då??
edit: ska ja byta hela hammern då lr??
Originally posted by _forsberg_
ok tack putte ska testa.... gummi ringen dära 25a,27 där pinnen som går in i fjädern ska den sitta mellan fjädern och pinnen eller på pinnens topp bara???
Gummi ringen är som en stötdämpare till hammaren kan man säga.
Den ska ju sitta längst bak mot den delen som har nr:23FA.
Styr pinnen som går i fjädern går ju in en bit i bakstyket (23FA).
Kolla även så att inte del 12 lossnat från del 13......Också lika vanligt som amen i kyrkan.
_forsberg_
2004-08-31, 07:36
tackar jägaren... det funkar nu ganska bra.. jag tog isär det och regjorde allt.. tyväär tog gasen slut innan jag han skjuta så mycke.. så ja vet inte om det ännu är samma sak alltså att man kan skjuta typ 10 12 skott sen börja den låta så där... ska kolla med dom andra på torsda om dom vill komma till pite om det är så att nått lag till får plats.. /mvh Erik
Har du en pinne på sidan som du spänner upp den med när du ska böra spela typ?
E ofta den pinnen försvinner och folk stoppar dit en vanlig skruv ...om så är fallet...se till att du inte skruvat in den skruven för långt så den tar i fjädern.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.