handdator

Visa fullständig version : Forumet öppet

ZnARk
2004-11-02, 18:59
Forumet är nu öppet men portaldelen är stängd tillsvidare.
Kommer som sagt trixa vidare med forumet oxo. Lämna gärna lite synpunkter på saker som saknas eller känns fel...Gärna kostruktiv kritik oxo...inget bara "Nya forumet suger" utan säg vad som känns kass och vad vi kan ändra, tillföra mm.

Portalen och TXR kommer hållas skilda....PiN är alltså inte TXR fastän det i nuläget till största delen är TXR folk som håller i spakarna.
TXR kommer ha sina forum som underforum på PiN vilket även andra lag & föreningar är välkommna att ha om dom vill :)

Det kommer finnas en NewsCrew grupp som ni gärna får anmäla erat intresse till. Denna grupp kan lägga in nyheter och annat på portalens förstasida sen när den öppnar.

PiN ska inte försöka konkurera med tex PB.se utan är mer tänkt som en liten samlingsplats för norrländska paintballers och att samla info som rör oss här norr så det blir lättare att hitta.

PuTtE
2004-11-02, 21:03
hur kommer jag åt mina privata mess som jag hade på förra forumet, tänkte fick ingen möjlighet att ta ut viktig info ur dem innan du tog bort forumet ??

/Putte

ZnARk
2004-11-02, 21:19
Allt finns kvar....kolla i din kontrollpanel ;)

http://pin.norr.info/forum/private.php?

öge
2004-11-03, 08:10
ser lovande ut men får väl gnälla på "snabbsvarsknappen" som är blå :p
och pin.se kanske vore bra dock är det upptaget :(

JÄgaren
2004-11-03, 10:48
Ser ju fint ut.
Bra att skiten är igång

ZnARk
2004-11-03, 11:34
ser lovande ut men får väl gnälla på "snabbsvarsknappen" som är blå :p
och pin.se kanske vore bra dock är det upptaget :(
Jo...finns en hel del skönhetsfel som ska försökas rättas till md tiden. Bla så har vi inte hunnit översätta allt från engelska än så det e lite blandat här och var. Speciellt i kontrollpanels delen :)

Vill man slippa dessa fel kan man välja "PiN Default" som style samt välja engelska som språk.
Du gör dessa inställningar här Kontrollpanelen/alternativ (http://pin.norr.info/forum/profile.php?do=editoptions)

öge
2004-11-03, 12:13
får man beställla saker, vill gärna ha Post reply på höger sida :p

ZnARk
2004-11-03, 12:37
får man beställla saker, vill gärna ha Post reply på höger sida :p
Får se.....kan säga direkt att det inte hamnar överst på min "to do list" :p

Retar mig dock fruktat på att signaturen inte är längst ner i en post om posten är kort.
Hade fixat det igår...trodde jag
Såg fint ut i IE men blev helt fel i tex mozilla-firefox så jag tog bort det igen :undecide:

PoMMe
2004-11-03, 23:56
tycker det ser förbannat fin ut, emn jag hittar nog åxå småsaker snart :)

öge
2004-11-04, 09:42
screw firefox :p

Carola
2004-11-04, 12:45
Hmm..Hur gör jag för att få det jag har läst markerat att jag har läst det? Finns det ngn spec. knapp som tidigare eller blir det automatiskt? :)

Tommesatan
2004-11-04, 13:37
Kolla längst ner så står det i den grå listen "markera forum som lästa" eller nått liknande.. :)

Tommesatan
2004-11-04, 13:41
Vad är "Hem" för nått förresten? Det säger att jag inte har tillåtelse att gå dit iaf..

GOLiO
2004-11-04, 13:53
Vad är "Hem" för nått förresten? Det säger att jag inte har tillåtelse att gå dit iaf..skulle tro att den återvänder till portalen.. eftersom znarken jobbar på den så har han tagit bort allas rättigheter att titta på den skulle jag tro :D

Tommesatan
2004-11-04, 13:55
elak snubbe.. :(

Q
2004-11-04, 16:34
Hmm..Hur gör jag för att få det jag har läst markerat att jag har läst det? Finns det ngn spec. knapp som tidigare eller blir det automatiskt? :)
Högst upp under "Snabblänkar" finns också "Markera forum som lästa"

PoMMe
2004-11-04, 21:08
måste säga att jag diggar "online/offline knappen" vi har på våra profiler, rätt tufft!
sen att man åxå kan snabb skcika via nu msn rep icq int dummt de heller ..
Detta vart inte dåligt :)