Visa fullständig version : S.O.S! Hjälp mig i markörjungeln!
Snowraven
2005-03-11, 18:22
Hallå!
Jag behöver hjälp i mitt val av framtida markör. Har väl i framtiden tänkt att investera i en fin utrustning med en bra markör. Men jag inser att det är en sådan jungel att jag måste be till högre makter. Jag kommer att köpa begagnad utrustning från t.ex. samuraj.nu och kommer ju då kanske att få moddade grejjer. Tänkte lägga min budget på ca 7000-8000 kr för i den prisklassen har jag hittat många "kit" med markörerna jag nämner nedan.
Jag har suttit och plöjt igenom en massa märken och olika markörer, och bland alla dessa har jag valt ut de som verkar mest lockande.
1. Angel LCD / A4 / V6 / Speed
2. Smart Parts Impulse Vision
3. Intimidator...ja...bara i största allmänhet. =)
Låter dessa som vettiga val, eller är jag inne på helt fel linje? Smaken är ju bekant som baken. Delad och fet. =)
Tack på förhand för all tänkbar information.
Säger bara Intimidators all the way, brytöga, enkel att meka.. funkar klockrent...
¤Impulsen är lätt mekad+massor med roliga upgrades. Går att få tag på för en mkt rimlig peng beggad med upgrades redan på. Vision ett absolut måste om du frågar mig, samt Cricketboard i pickan.
¤Timmy är mest "Bang-for-the-buck och går fördjävla bra. Även en hel del lull-lull finns att köpa till den.
¤ Angel LCD och V6 skall du undvika Imo. En speed med brytöga kan funka iofs ;) A4 sure. Skulle dock välja en ny Speed 05 med öga ( OM jag nu var tvungen att köpa WDP )
¤ Kolla på nya Ion från Smartparts, under 3000:- NY för en markör med brytöga, redo att rocka ur lådan på en gång.
instämmer med putte, timmyn all the way.. ingen ängel annat än en speed med syndicate kort och ögon eller speed 05,
impulse , nae.. för mycket aftermarket stuff innan dem går riktigt bra..
äldre änglar.. oh nooo..
SP ION.. nae, vänta på den ett tag .. shockern kom inte till sin fulla rätt direkt.. som vanligt lite barnsjukdomar
Men mitt bästa råd, Snowraven kom förbi i reball hallen en gång till så får du provspela alla bössor som vi pratar om ... bara fråga så får du låna och provspela.
Finns ju en massa olika bössor att prova, Änglar, cockrar, timmysar, impulser och spydrar.
För som Öge säger så är en markör med ett öga det du skall ha så slipper du en massa bollklyvningar i sommar.
Men bäst är nog att testa och känna dig fram, önskar att jag kunde ha gjort det när jag började med paintball, men man fick chansa sig fram.
/Putte
Du får säkert testa alla du vill när du kommer å lirar igen!
Vi ses
//Toy
_forsberg_
2005-03-12, 10:36
ja tror också att dom nya ion e rätt fina..... för 3000 så e d rätt mycke krejjor på den.... så priset e ju heller inte helt fel
Snowraven
2005-03-13, 17:03
Jag tackar och bockar verkligen för alla hjälpsamma svar. =)
Nu kan jag nog sätta ytterligare några märken inom parentes. Är för övrigt en Alien Species intimidator LCD på spåren...men men...money money money. =/
Däremot så får jag nog snart en Smart Parts Ion direkt från Amerika. Jag anmälde mig till en tävling dom har där dom ska lotta ut 4 Ion's. Jag menar...4 Ion's över hela världen! Det kan ju inte vara så många som skriver på sig där så vad kan gå fel? :D
Ser verkligen fram emot nästa gång jag får tillfälle att komma upp och pluppa. :)
Däremot så får jag nog snart en Smart Parts Ion direkt från Amerika. Jag anmälde mig till en tävling dom har där dom ska lotta ut 4 Ion's. Jag menar...4 Ion's över hela världen! Det kan ju inte vara så många som skriver på sig där så vad kan gå fel? :D
I wouldn`t hold my breath on that if I were you ;)
Snowraven
2005-03-13, 21:56
He he...beräknar väl att mina chanser att vinna är ungefär 1 på 19...Miljarder...upphöjt i 2...000 =)
Kurthunter
2005-03-14, 22:03
Vill lägga in ett gott ord för matrixarna ochså .
Lite jobb med att smörja boltkittet men går på 2 röda när man lärt sig att .
öga behöver man inte på en rätt inställd matrix :)
Vet inte ifall dom i txr har någon men kommer du ner till umeå och testar här så får du testa min trix.
öga behöver man inte på en rätt inställd matrix :)
en rätt inställd vad som helst med ett snabbt mag behöver inte öga ;)
och även med öga kan man klippa... lyckas som klippa för det mesta med nästan alla..
har inte klippt en med HB'n än och inte med shockern .. men timmys och trixar har
inte varit så skonade från sånt
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.