handdator

Visa fullständig version : Ion, nånting att skaffa?

TheBear
2005-05-29, 15:02
Funderar på att köpa en ny puffra och har läst runt på lite olika forum och så och Smart Parts Ion ser ju ut att vara en helt okej puffra, men jag tänkte bara kolla om nån här har några synpunkter..
Har ju läst att ni i TXR har införskaffat 2 st så ni kanske kan säga vad ni tycker om den.
För och nackdelar? Är det nånting att skaffa för en medel paitballer?
Det som är lovande med den är ju priset, är inte lätt att få tag i en bra puffra för det priset och det verkar ju som att den står sig ganska bra mot andra puffror.

GOLiO
2005-05-29, 16:26
dom är kanon, flera i laget som tänkt skaffa sig en ;) finns inga direkta nackdelar.

TheBear
2005-05-29, 17:20
Det låter lovande :D
Den borde väll gå att drivas ganska bra på ett 3000Psi system eller borde man hellst ha ett 4500?
Den är väll tävlings laglig? Tänker man kunde ju få ut 17 Bps men hur är lagarna på tävlingarna här i sverige på hur mycket bps man får ha? För i NPPL är det väll 15bps eller har jag missuppfattat det?

Vad skulle ni rekomendera för magg på den? Viewloader eVolution II eller räcker det med nånting mindre?

GOLiO
2005-05-29, 17:34
ang. luftsystem beror det helt enkelt på hur mycket du tänker skjuta. dom är inte direkt snål om luften så att rekomendera är ett 4500/68. klart det går med ett litet 3000/47 men det kommer inte till att räcka länge. Den går att begränsa på rate of fire så tävlandet är inget problem. ett evo2 duger fint. jag har ett till salu om ett par veckor med sprillans nytt skal om du är intresserad (som nytt med andra ord).

EDIT: visst är det ju bättre med ett halo b eller ett reloader B men det är inget måste.