Visa fullständig version : Midsommarspel?
Dreadful
2005-06-20, 20:25
Några som är sugna på att lira lite nu på söndag?
Vi är 4st från kiruna som gärna kör lite :)
Måste dock veta snart då bollen måste skickas senast imorgon eftermiddag.
/Oscar
I värsta fall har vi boll..
Dreadful
2005-06-20, 22:11
ok, men hur står det till med spel. Någon som kör varje helg i luleå eller piteå?
Tjena på er alla
Tyvärr så är de inte många som Kan spela dagen efter Midsommar
på grund av vissa saker Typ fest med nära å kära så Söndag går nog
fet bort för oss i luleå
//PIRRE
Men Pirre...midsommar firas ju som regel fredag...fast i din ålder kanske man behöver 2 dagar för att komma i form igen :evilgrin: :wink3: :D
Å så fick man en spark i pungen av en yngling!
bara för att man e gammal men det kommer en dag när de
är dax för hämnd i sommar ;)
p.s missade att de var på fredag PM:a oss ang. spel på söndag :D
jag har ju semester så jag e lite dag vild :cool2: :cool2: :cool2:
//Pirre & HocusPocus
Jag är på för träning SÖNDAG...
Följande är PÅ söndag
från Luleå
PIRRE(ok)
W(ok)
RIKARD(ok)
MIKE(99%)
OSKAR(ok)
JAKE(ok)
p.s.
Soda! få Q ut på supairen jag har en oplockad pelikan med honom :D ;) :wink3:
Tid?
//PIRRE
Jag är också på för söndag!
Jag jobbar söndag :/ men om det är riktigt bra väder kanske jag kompar ut ett par timmar :)
Soda! få Q ut på supairen jag har en oplockad pelikan med honom :D ;) :wink3:
Det vågar jag ju inte Pirre, har hört att ni äldre kan ha så häftigt humör och slåss med käpparna ;)
Vad skönt det är att inte vara äldst längre :p
såja, nu är det klart. Vi är 4st från Kiruna som kommer ner och spelar med er, bollen är just beställd.
Tid och gps-position hade varit bra så vi är på rätt ställe vid rätt tidpunkt!
Janne
E1761956
N7259856
För TXR's bana :)
Are you playing next Sunday? and are we welcome to play w/ you?
We thought that we manage to clear our heads from noxious fumes by that time and play some ball.
And if you are playing; where are you playing and is it Sup`Air?
RumaQ Trombzzz
Alltså vill inte vara mister pessimist.
Men banan är fortfarande grymt blöt, framför allt på vissa punkter, det har Torkat upp lite mer men det har ju som sagt regnat nästan "hela" förra veckan och det lovas ju mer regn innan söndagen.
Men är ju upp till Soda och Danne som är dom enda TXR:are som är på.
Men då får ju dom oxo bestämma då folk utifrån visat ett väldigt stort intresse för att komma och lira på söndag däribland Luleå, Kiruna och RumaQ.
hmm, trist.. de koordinaterna funkar inte i MapSonic, för långt borta från närmsta väg enligt den. Då antar jag att du menar E17°61'956" N72°59'856" ? eller i vilket format? du använde inte ngn anvisning för sekund och minut..
Vi hjälper gärna till och ställer i ordning banan och stökar undan sen när vi är klara.. Vi kan ta med 2x6L, 8L & 10L luft, om ni inte har kompressor eller tillgång till många tuber.
Det måste bli spel på söndag, okej!?
Janne
_forsberg_
2005-06-21, 21:03
Ni vet att ja kommer....
Blir det spel kommer jag och glottar :eeek:
Vi hjälper gärna till och ställer i ordning banan och stökar undan sen när vi är klara.. Vi kan ta med 2x6L, 8L & 10L luft, om ni inte har kompressor eller tillgång till många tuber.
Det måste bli spel på söndag, okej!?
Janne
Jo vi har kompressor & tuber MEN om ni har tuber så ta med dom.
Det gör ju inge med lite extra luft.
Jag är på.
Borde vara hemma från sjön vid 13.00 tiden.
Tror att det kan hinna torka upp massor mer på banan.
Till samtliga:
Gör inga stensatta planer på spel på söndag, enligt SMHI väntas mer regn under helgen, regnar det fredag/lördag blir det MEST TROLIGT inget spel. Precis som Putte säger är banan mkt blöt ännu, såg den i helgen och då var det träsk mark i det närmaste. Tråkigt men sant tyvärr. Ni är mer är välkommna då banan torkat upp.
Geeman ! The field is too wet right now and the weather forecast is not working in our favor either, if it would rain under the coming weekend, there`s no way we can play on the field, sad but true. You are more than welcome when the field has dried up :) The location is the same as last year and always on sup-air these days (we should come to you guys someday )
är det torrt och fint är jag åxå på för spel.
Tjena !
Går de inte att spela även om de e blöt???
om de vräcker ner är ju en sak men annars
är VI på alla 6st från Hocus de e ju sommar å
man e ju inte gjord av socker :D :D :D
//PIRRE
http://www.smhi.se
sol fredag kväll
växlande lördag dag
sol söndag natt
växlande söndag dag
SÅ D Kan bli SPELLLLLLLLL
//PIRRE
måste säga körde just förbi banan, tittade endast från bilen, men det verkar ha torkat upp rejält mycket senaste dagarna..
Och det är ju postivt.
/Putte
If there is going to be game on Sunday, at least six members in RumaQ would be VERY interested coming to play.
So... are we playing?
If you aren`t able to pull thru the games in your field (assuming it`s still wet) We invite you all willing sunday ballers to play here in Kemi.
All who are interested please notify number of participants in this thread, and be quick so that we can post driving instructions and so on.
And few important things:
Field fee is 8eur which includes air (no CO2 available!)
I was in contact w/ our local dealer and he promised to cut a desent deal if someone want`s to buy some ball (Nelson paint).
måste säga körde just förbi banan, tittade endast från bilen, men det verkar ha torkat upp rejält mycket senaste dagarna..
Och det är ju postivt.
/Putte
pratade med Soda 18:15 då han var på banan, han tyckte då det var väldigt blött, men vi får väll hålla tummarna.
PirreB och Dredaful
Vad tror ni om att åka till Kemi och spela istället.
Försöker få ihop några TXR:are för spel i Kemi då våran bana är för blöt, samt att Rumaq har erbjudit sin sajt istället.
För kiruna bona så är det ju samma avstånd.
Det är ju Lule och Pite som måste åka mer än planerat ??
Men vad säger ni ??
Är sate sugen på spel på söndag så jag och Soda är redan på att åka till Kemi.
/Putte
Fan !!! Ösregnar här just nu :bigcry: Och ja banan är mkt blöt i mitten och vid en av dead boxarna.
More rain here in Piteå tonight, not what we wanted or needed at this time.
(Soda logged in on Jägarns account :D )
Blir det spel i Piteå på sön är det ev några från Bolaget och kanske även Norrlands Guld som är sugna på att komma upp. Inte riktigt kollat intresset än.
Blir inget spel i Piteå på Söndag, vi väljer att åka till Kemi och träffa Rumaq på deras bana iställlet.
Geeman we would like to come to your field on sunday can you give us som road descriptions. And we are at the moment 5 persons.
I hope that the people from Luleå and Kiruna also joins us in Kemi for a day of paintball.
/Putte
Tjena ALLA socker goa gubbar ;)
om bolaget å NG gänget kommer till pite så
kör vi på banan!!! även om den är blöt
kolla på vädret Lördag -Söndag Sol å Växlande
inget regn enl. SMHI men dom kan ha fel
Men de blir ingen Resa till Finland just nu för oss
som längst till Piteå
Vi e hela Laget+2st till på Söndag
//PIRRE :doggy:
Unregistered
2005-06-23, 13:04
Nu är det många bud här ;)
Unregistered
2005-06-23, 13:44
Here comes few maps to our field.
http://splatweb.net/rumaq/ajos/ajos.html
Hope these help you enough.
---
Jouni Tervonen / RumaQ / Powerplay Paintball
Great, you are more that wellcome!
I hope the weather will be good at least it looks like it. Here is nearest weather forecast for this region: http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Tornio
Putte:
Jouni already gave you the driving directions to our field. We planned that we can start playing between 13.00-14.00 (+2GMT) and if you want to start earlier please notify.
ingen finlands resa för oss
Alright
Efter mycket tjafs fram och tillbaka och en blöttest av banan så kan vi ta tillbaka allt vi sagt hittills och köra på att ha walkon på söndag och allt och alla är välkomna mer info finnsi den nya tråden här http://pin.norr.info/forum/showthread.php?t=2588
Geeman, must regretfully tell you that we will not be showing up in Kemi at your site on sunday. We have decided to have walkon on our own site in Piteå. More people were able to make it if we had walkon i Piteå. And its always fun with lots of people when playing paintball. RumaQ are more than welcome to come to Piteå on Sunday. Game on is 13.00 on the same site as last year when you visited us.
/Putte
OK, RQ is in w/ 6 players!
I think that we don`t need ball but may be HPA, must check tomorrow.
OK, RQ is in w/ 6 players!
Unfortunatelly we didn't get enough players and we won't come to play tomorrow :( Maybe some weekend in the future.
-- Jarkko / RQ
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.