Visa fullständig version : X-Ball Light Lördag 2005-08-27 11.00
http://pag.pite.org/slask/uploads/txr_walkonbanner.gif (http://www.txr.nu)
När: Lördag 27/8 - kl11.00 INSTÄLLT pga vädret
Var: Piteå - TXR's bana
Vägbeskrivning 1 (http://www.txr.nu/slask/uploads/banan_vagbeskrivning.jpg) - Flygfoto
Vägbeskrivning 2 (http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=l5&streetname=&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=6%3B1761926%3B7259833%3B0%3B1760877%3B726 0579%3B1762974%3B7259086%3B&mapcomp=%3B%3B%3BVerktygsv%E4gen%3B%3B%3B94336%3B% D6JEBYN%3B%3B%3B%3B%3B1761926.0%3B7259833.0%3B0%3B 0&search_word=&where=&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&click_id=&a_id=true&address_id=maps_place%3B11741%3B22) - Eniro - Verktygsvägen. Banan syns från vägen.
Lat: 65:20:09N (65.3358) Lon: 21:26:05E (21.4346) (http://multimap.com/map/browse.cgi?lat=65.3358&lon=21.4346&scale=10000&icon=x) - GPS
Tid: 11:00
Format: 3 man X-Ball Light på Sup'Air - Speedball
Boll: Draxxus Blaze - 500 krför första lådan, sen 400kr/låda
Ev frågor besvaras snabbast här på vårat forum (http://pin.norr.info/forum/)
Anmäl erat lag i denna tråd.
Väderprognos
468
Anmälda lag
TXR Gold
Hocus Pocus
TXR Silver
Sabotage 1
Sabotage 2
Kiruna
Då NS#3 2005 Blev inställt så tänkte vi "unyttja" läget och bjuda in 6 lag för lite 3 manna X-Ball Light i Piteå på Lördag 27/8 10.00
Antal lag är begränsade till 6 i dagsläget.
Regler:
Endast 3 spelare per lag.
Endast boll on site.
Varje match består av 3 omgångar. I en match kan man alltså få max 3 poäng, eller som minst 0 poäng. Alla poäng räknas till slutresultatet!, dvs man vinner inte enskilda matcher! Varje omgång är tidsbegränsad till 3 minuter. Efter varje avslutad omgång blir det 3 minuter paus för pottning, rengöring och luftfyllning. Alla lag möter alla.
1 poäng utdelas då ett lag har hängt flaggan (Centerflag) innan matctiden på 3 min gått ut.
Kommer att finnas 2 podloaders vid varje "safezone" för att skynda på pottning.
Kan komma att bli bollimit på 4 poddar per lag och match fördelat hur man vill i laget, men det är ej bestämt ännu.
Övriga regler gäller standard millenium utan ramping. Precis som vanligt...
Efter påtryckningar så ändrades game on till 11.00
Vad då 11:00??????
Anm. HocusPocus " :jackinbox 4"
p.s. Hoppas att du ska spela Soda :evilgrin:
//Pirre :jackinbox
p.s. Hoppas att du ska spela Soda :evilgrin:
//Pirre :jackinbox
Don`t worry O L D man :evilgrin: Jag kommer att vara på plats.
Hoppas att alla förstått att det gäller endast 3 man i varje lag inga extra spelare....
/Putte
Då kan de hända att vi blir 2 lag Putte! men pirre ringer dig och medelar...
Våra hangarounds måste få lira oxå!
:beer:
Anmäler härmed TXR-2
(Jag delar upp TXR på plats på lördag )
Anmäler härmed TXR-2
(Jag delar upp TXR på plats på lördag )
så de blir bara soda på ett lag :laugh: :laugh: :laugh:
Unregistered
2005-08-22, 20:52
Anmäler 2 lag
Sabotage 1
och
Sabotage 2
Unregistered
2005-08-22, 20:56
Anmäler 2 lag
Sabotage 1
och
Sabotage 2
Kontakt till sabotage sker på 0703277486 eller 0738157620
Vill bara förtydliga bollpriset.
Priset på bollen är som följande, när laget köper sin första låda så kostar den 500kr alla lådor efter det kostar 400kr för det laget. Så det är inte per person.
1 plats kvar, först till kvarn.
/Putte
Vill bara förtydliga bollpriset.
Priset på bollen är som följande, när laget köper sin första låda så kostar den 500kr alla lådor efter det kostar 400kr för det laget. Så det är inte per person.
1 plats kvar, först till kvarn.
/Putte
Snälla MÅSTE vi vara 6 lag :surprise:
de är ju inte sant var är alla som vill SPELA!!!
3pers till de får ju Diaw fram under sin säng på söndagarna :D :D
för H....TE 1 lag till!!!!! Ume lagen var e dom ?????
& de kostar ju GRATIS(för att vara i paintball världen)
Unregistered
2005-08-22, 22:32
hoppas vi kan vara med, skriver imorgon då jag har fått reda på om alla kan m.m så håll gärna platsen till imorrn :P
Pirre inget krav att det är 6 lag utan max 6 lag på tidbrist.
Unregistered först till kvarn gäller.
Om det nu skulle vara skitväder på Lördag har alla möjlighet att spela Söndag samma tid?
Tänkte kan vara bra ha en backuptid utifall att :wink3:
om de inte är fullt så anmäler jag ett lag.
kallar de Lag1.
Sorry HP kiruna hann före med 4 minuters marginal... Skall ta en diskussion om ett 7:e lag..
Vid regn så ställs arrangemanget in, och enligt SMHI så lovar dom regn på torsdag, fredag och lördag. Men det hinner säkert ändras under veckan.
Gissar att det inte finns ett lag som saknar en spelare...
Men Pirre.. tror minnet sviker då du blev gammal...
Ni har endast anmält ett lag....
/Putte
hahaha Pirre du e fan inte san!!! Putte har helt rätt, jag skrev bara att vi va sugna på att ha 2 lag.....
men d e klart de e ju inte lätt när man varken kan höger eller vänster, så då e d nog svårt att räkna till 2 :D
Bara för att ungdoms synderna kommer ikapp mig behöver ni inte sparka på en gammal man som redan ligger. :D :D :D
HP kan ändå vårat 2:lags plats :laugh: :laugh:
CHEFEN
Spelschema för lördag
Match1
Tid : 11.00-11.15
Lag :TXR1-TXR2
Domare: HocusPocus
Match2
Tid: 11.20-11.35
Lag :Sabotage1-Sabotage2
Domare: TXR1
Match3
Tid: 11.40-11.55
Lag :HocusPocus-Kiruna
Domare: TXR2
------------------------------------------
Match4
Tid: 12.00-12.15
Lag :TXR1-Sabotage1
Domare: Kiruna
Match5
Tid: 12.20-12.35
Lag:TXR2-Kiruna
Domare: Sabotage2
Match6
Tid: 12.40-14.55
Lag :Sabotage2-HocusPocus
Match7
Tid:15.00-15.15
Lag :TXR1-Kiruna
Domare: Sabotage1
Match8
Tid: 15.20-15.35
Lag :TXR2-Sabotage2
Match9
Tid: 15.40-15.55
Lag :Sabotage1-HocusPocus
Match10
Tid: 16.00-16.15
Lag :TXR1-Sabotage2
Domare: Kiruna
Match11
Tid: 16.20-16.35
Lag :HocusPocus-TXR2
Domare: Sabotage1
Match12
Tid: 16.40-16.55
Lag :Sabotage1-Kiruna
Match13
Tid 17.00-17.15
Lag :TXR1-HocusPocus
Domare: Sabotage 2
Match14
Tid: 17.20-17.35
Lag :TXR2-Sabotage1
Match15
Tid: 17.40-17.55
Lag :Sabotage2-Kiruna
Förklaring till spelschema.
Dom som har två lag reggade gör sina interna matcher först så det inte blir nå läggmatcher.
TXR1 dömmer aldrig TXR2 och vise versa.
Sabotage1 dömmer aldrig Sabotage2 och vice versa.
Har räknat 5 minuter mellan matcher för att lagen hinner stök bort och fram.
Kommer att bli tajt med tid om det blir förseningar. Men vi spelar ju endast om ära så vem bryr sig.
/Putte
Kan ju självklart bli ändringar under veckan.. kom gärna med synpunkter så får jag försvara.
/Putte
Unregistered
2005-08-24, 20:14
Förklaring till spelschema.
Dom som har två lag reggade gör sina interna matcher först så det inte blir nå läggmatcher.
TXR1 dömmer aldrig TXR2 och vise versa.
Sabotage1 dömmer aldrig Sabotage2 och vice versa.
Har räknat 5 minuter mellan matcher för att lagen hinner stök bort och fram.
Kommer att bli tajt med tid om det blir förseningar. Men vi spelar ju endast om ära så vem bryr sig.
/Putte
Alltså spelar det ingen roll om vi ändrar våra dommar platser i Sabotage, så att när Sabotage 1 ska dömma kan det va 2 st från Sabotage 1 och och en från Sabotage 2?
Ta det inte på så hett alvar, se det som en chans att prova på och dömma om ni inte gjort det förrut.
Som putte säger, vi spelar ju bara om äran i goa vänners sällskap ..
Och var nu inställda på att vi kör ett trevligt kalas sen på lördagkväll, med gott att äta och dricka. :beer: :drunk2:
Spelar ingen roll om det är 1 eller 2 som dömmer när ni skall döma... Som Pomme säger är ju inte spel på liv och död.. bara nästan
Hur har ni det i Piteå idag ? Mulet och regn ibland här i Umeå, såg just på nyheterna att vädret inte kommer att vara så lysande under helgen längs norrlandskusten. Får ju inte regna speciellt mkt under dagen om vi ska kunna köra imorgon.
Regnat som fan under natten, rädd att vår insjö har fått nytt liv..
Crap :hmmrf: Kan någon ta sig ut till banan för en liten besiktigning under e.m ?
jum jum , kan försöka ta mig ut efter jobbet, dock ingen bil så om någon annan har vänligheten :)
jag far och kollar kl halv 4 när jag slutar.
Jag skulle behöva veta innan 15:00 om det blir eller inte. Blir det inte kommer jag inte hem i helgen utan nästa vecka på Onsdag istället.
Hmmm ja jag ska fara förbi banan på några timmar....& om det är före 15.00 så ringer jag till dig Soda....Men så du vet så rängnar det här i Öjebyn just nu när jag skriver.
Var just förbi banan det ser ut så här
Så skall det vara spel imorn så är det med vattentäta skor.. typ stövlar...
I och med att det fortfarande regnar i Piteå och SMHI lovar regn hela natten, så kommer banan att vara lika blöt som nu om inte blötare.
Så i och med det så har jag härmed ställt in arrangemanget imorgon.
Gör ett nytt försök till nästa helg där lagen som var anmälda till imorn får förtur på platser.
/Putte
Det finns ett sätt att rädda det på. och det skulle va om man tog vattenslangar och drog till dikena och fixade en hävert då skulle man få bort en hel del vatten.
gräv ihop hela skiten och spräng det sedan!
fan jag som hade semesterdag & allt till detta ... :bigcry: :bigcry: :freak: :hmmrf: :devil:
Unregistered
2005-08-26, 16:17
det där måste väll ändå gå att fixa på nått sätt? i morgon ska det ju va fint väder hela dagen i piteå ;) .....
Unregistered
2005-08-26, 16:33
Matcher har väl spelats på värre underlag än detta sen sjunker väl en del undan imorn också ser ju ut att bli toppenväder imorn.
I och med att det fortfarande regnar i Piteå och SMHI lovar regn hela natten, så kommer banan att vara lika blöt som nu om inte blötare.
Så i och med det så har jag härmed ställt in arrangemanget imorgon.
Gör ett nytt försök till nästa helg där lagen som var anmälda till imorn får förtur på platser.
/Putte
Vad är det som gäller????
Ska jag komma med luften i morrn eller inte.....
inte mycke värre än i söndags!!
Och garanterat torrare än tävlingen =)
Arrangemanget är fortfarande inställt.
W: det är dubbelt så mycket vatten än i Söndags och det var idag på dan då jag var dit, sen har det regnat hela tiden sen dess.
Unregistered: Problemet med våran bana, är att vattnet rinner inte undan eller ned i backen, utan endast solen som får vattnet att dunsta. Vi håller på att jobba på detta problem, men det blir inte åtgärdat förrens till nästa år. En massa diken och dräneingsrör skall ner i backen.
Även jag har sett att SMHI har lovat sol hela dagen imorn. Men det räcker tyvärr inte för att få bort vattnet. Det vet vi som "äger" banan.
Nuf said
Går de inte å ta rackorna från reballen å ta bort de mesta av vattnet, vi är ju typ 20 pers som kan hjälpa till?.
spela roll om man blir blöt kan inte vara värre än på tävlingen
ska vi ha någon typ av "träning/tävlings verksamhet så e vatten de
minsta problemet de går alltid att fixa bara lusten finns där.
Å snälla ta inte det sista personligt Putte.
Love and hugs
PIRRE
P.S. om de ska bli något nästa helg så hoppas vi gör de på Söndag
detta var sista lördagen för mig å lasse att vara lediga mitt på eftermiddagen.
Hej alla glada!
Jag har ett begränsat antal rushhour.se hoods och t-shirts till försäljning
svarta hoods 350:-
Vita och svarta t-shirts 150:-
Så om någon är intresserad skicka ett PM
Först till kvarn gäller
W
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.