handdator

Visa fullständig version : Varför inga norrlandslag till Swedish Hype?

Jennes
2005-09-22, 12:42
Ser inte att några lag från norrland annmält sig till Swedish Hype, varför?
Kom igen nu det kommer förmodligen bli årets bästa tävling. Men den blir inte det utan lag, norrlandsguld imponerade i elit på Flen Open.

Ser ni inte möjligheten att spela bra paintball?

Jens

PuTtE
2005-09-22, 13:20
Tyvärr så verkar det som att dom flesta Norrlandslag har problem att få ihop nog med engagerade spelare som har råd att resa runt och representera Norrland.

2002-2004 så dök det upp lag från lite var stans, som träffades med jämna mellanrum för spel, vissa lag reste runt och tävlade på Nordic m.m. Norrlandsserien gick även den bra.

Men så kom 2005, de flesta lag har inte gjort stort väsen om sig.
Norrlandsserien har aldrig haft så lite deltagande lag som i år, det dök till och med upp lag söderifrån för att fylla ut laglistorna.

Det är tragiskt men vi får hoppas att 2006 blir ljusare för Norrland.

/Putte

joel wizards
2005-09-22, 14:43
trigger wizards ösd ska spela

har spelat hela nordic förutom 1nes

men östersund kanske inte räknas till norrland ?? :)

Soda
2005-09-22, 14:54

Jens
Jo då vi ser möjligheten, men precis som Putte sa i sin post. Cash och intresse saknas.

Jennes
2005-09-22, 15:09
Tveksamt om Östersund tillhör norrland i min mening men det är svinbra att TW spelar NES och ska spela Swedish Hype iaf. Denna gång ska jag försöka få lite bättre bilder på er...

Men jag tror inte ni ska vänta tills nästa år och hoppas att det blir bättre. Ni ser ju vart skon klämmer ni är för få. Lägg ner lag och bilda ett eller två stora lag som kan ställa upp i svenska tävlingar. Det funkar inte riktigt att vara 5-6 i ett lag som ska spela tävlingar.

Norrland United - Ett lag jag skulle vilja sponsra i framtiden...

Jens

Soda
2005-09-22, 15:56
Tål att tänkas på Jens, kul att du har dykt upp på vårat lilla forum btw :)

Kurthunter
2005-09-22, 16:19
Jag ser inte att slå ihop lag till superlag som en lösning , för då har man ju det att en kanske är uppe i gällivare en i umeå en i piteå en i härnösand osv det är ingen som har råd att åka 60-70 mil för att träna varje helg , därför behöver man lokala lag så man kan spela varje helg och hålla jämn takt med lagen i söder. Min mening ilf .

Jennes
2005-09-22, 16:50
Vad spelar det för roll att hålla jämn takt med lag i söder om ni ändå aldrig tänkt spela mot dom? Tänk om, det kommer alltid finnas lokala lag men ni som vill tävla mot andra lag svenska lag i ex NES eller annan större tävling måste hitta en lösning, inte bara tro att om det står 2006 i kalendern så är alla problem ur världen.

Jens

Kurthunter
2005-09-22, 18:02
Jag tror inte att bara för att de står 2006 i kalendern så löser det sig . Jag tror att man måste få intresset väckt i norrland för panintballen .
Och då måste man marknadsföra sporten.
Tex där jag bor umeå , hur många potentiella spelare finns det inte här ?
Det är ju bara det att ingen orkar ju ta tag i det .
Vi skulle säkert få ihop 20-30 spelare som minst i umeå (utöver dom som finns) .
Men jag vet inte vad som har hänt iår , alla lag har bara dött .

joel wizards
2005-09-22, 20:24
bra ide jennes tycker jag

att satsa på 1el 2 lag i norr

vem vet kanske finns ett lag till millenium

PIRREB
2005-09-22, 20:59
Tja alla

Vi startade upp igen för att spela för skoj skull så vi har varit till pite några gånger i sommar tyvärr för få tycker jag men jag vet att dom flesta inte har råd att spela
4-6 gånger i månaden så d mesta ligger i pengarna ska man
spela så blir d minst mellan 10-60mil för att spela 5-10 matcher plus Boll,mat med mera
så de e bara att hålla ut till nästa år & hoppas

P.s.
Norrland slutar vid statoil stationsgatan Luleå :)

//PIRRE

DW
2005-09-23, 07:10
( :topic:varning )
Norrland slutar vid statoil stationsgatan Luleå Vad kallas det norr om statoil då? För alla vet ju att Norrland börjar norr om Mälaren. =)

Jag börjar dessutom bli trött på att att bara träffa Joel, så se till att ta några extra pass vid postens hundsläde och få ihop extradegen för att komma på lite fler tävlingar. =)

/DW

Dustpuppy
2005-09-23, 14:09
Jag ville ha med mig ett lag till Swedish hype. Till Pro för det var det roligaste jag gjort inom den tid jag spelat iaf.

Men i Norrlandsguld så vart det mycke bort far pga t.ex förlorat jobb, flyttning till annan stad å lite annat. Till nästa år så hoppas vi kunna ha en bättre plaserad bana så att det blir lättare att komma å träna.

drhp
2005-09-26, 08:16
Ser inte att några lag från norrland annmält sig till Swedish Hype, varför?
Kom igen nu det kommer förmodligen bli årets bästa tävling. Men den blir inte det utan lag, norrlandsguld imponerade i elit på Flen Open.

Jens
Hp kommer att vara nere o representera Norrland. Som alltid. :D
Så även i Madrid.