Visa fullständig version : Träningshelg - Walkon | 11/2 - 12/2
:splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
Lördag 11/2 14.00 - ?, Söndag fram till 17.00
Spel lördag eftermiddag från 14.00 så länge vi orkar.
Efteråt är det planerat lite avslappning med valfri dryck i en lokal vi hyrt mittemot Kvarnvallens Ishall (se bifogad karta)
Sen spel igen söndag när vi kvicknat till :inquis: :D fram till 17.00
Har inte begränsat helgen med max spelare då Lycksele tar med sig extra boll, (klapp på ryggen) blir det slagsmål om spelandet tror jag rätt många kan vila gammel ryggarna (inkl mig):cool2:
Vi håller till i gamla kabelverket i Öjebyn. Se bifogad fil/karta...
Reball hallen är 40m*30m.
Bollägare: 60:- *
P.A.G medlemmar: 120:- **
Övriga: 150:-
Alla priser är inkl all boll och luft du orkar pluppa.
Endast kontant betalning på plats, detta då folk inte betalar sina skulder
Luft: Ingår i priset
CO2: BYO
Finns luftsystem och eller El-Spydrar, Ions att låna, men måst sägas till i förväg.
Egen boll: EJ tillåtet ***
Alla pengar som kommer in går i första hand oavkortat till hyran av lokalen och inköp av mer reballs men även till gemensam utrustning samt underhåll av befintlig utrustning tex supairbanan, kompressorn, näten, chronos mm.
Undrar du över något?
Fråga direkt här på forumet för snabbast svar.
* Du kan bli bollägare genom att gå med i P.A.G och kasta in en låda (500 reballs) i bollpotten. Du investerar alltså en låda reboll i potten mot att du sedan spelar till självkostnadspris (hallhyra) i fortsättningen.
Investerad boll stannar i potten. Man tar alltså inte med sig 500 boll hem mellan varje gång.
Om reballspelen skulle upphöra av någon anledning så delas bollpotten upp i lika delar mellan bollägarna.
Som bollägare har du dessutom förtur att komma och spela om det skulle bli många som anmält sig.
** P.A.G är paintballföreningen i Piteå och det kostar 150:- per år att vara med. Du får bla rabatt på luft, walkons, reballspel mm.
*** Vi tillåter inte egen boll eftersom vi vill slippa att folk kommer med tex 480 boll men tar 500 med sig när dom åker därifrån samt att vid ev svinn så kommer isf bollpotten få stå för detta om alla med egen boll alltid förväntar sig få med det antal dom kom dit med.
:splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
Dessa är på Lördag & Söndag:
1 PoMMe
7 Fusion x 6
8 Pirre
9 Golio
10 Öge
11 Putte
12 Toy
18 Lumpar-Mathias *6
19 Foppa
20 W om han ORK Söndag
<hr />
Får väl ta och damma av Cyborgen och se om kroppen håller :wink3:
Naaaajs Q! då ska vi kramas :D
Oj oj om Q mannen är på så är ju jag oxo på.... nu saknas bara Znarken..
znark.. vi längt efter dä :)
Bah...vill it! ork it! hat er! :p
E väl it helt omöjlig för visst e tanken oxo att dricka sprit och grisa tillsammans efteråt ? :)
ja me ja me ja me :Paint2: :supair: :Paint3:
edit: på dvs
Bah...vill it! ork it! hat er! :p
E väl it helt omöjlig för visst e tanken oxo att dricka sprit och grisa tillsammans efteråt ? :)
det var ju det som var tanken :D :rolleyes: :laugh:
Jo....får väl se om man tar sig till nåt värn.
Tommesatan
2006-01-14, 20:21
Då det är så pass häftigt event att Q ska dit så måste fan jag också skotta fram paintballväskorna ur förrådet och snippa förbi.. Dock så jobbar jag ju tunghelg då, men nån boll ska jag väl hinna pluppa.. :)
Vart faan skall vi öla då ?? någonsom vet ej vettig lokal som inte kostar skjortan där vi supa och kanske Lycksele sova på golvet.....
Vore det inte för sprit förbudet på RB så skulle det vara en given lokal.
/Putte
Det fixas och donas på läplig lokal i dagsläget, eventuellt kanske vi skule ta och hyra oss en badtunna .. vad tycker ni?
Sisst hyrde vi av denna mannen url (www.badabadtunna.se)
Hallojsan. hoppas det finns några platser kvar till oss elitsoldater från spaningsplut? :) vi är 2 som har egna prylar och sen ca 5 till som behöver låna. får vi också vara med?
_forsberg_
2006-01-29, 11:15
Ja kommer.... men vet ej om ja blir hela hägen ännu.... men lördan e ja på!!
Mathias
Alla är välkomna, skall ni vara med bägge dagarna ??
Tar med extra pickor och Masker åt alla... 5..... säg till om det blir mer än 5.
/Putte
Foppa du kan ju sova över hos någon, Pomme och Q är singel.... och brukar tillåta folk på soffan...
Ber du Frida snällt kanske du får sova med mig :-)
/Putte
_forsberg_
2006-01-29, 13:29
haha.... nååå vi får se håppas inte för mycke bara nu putte.... ;)
Jo vi blir med båda dagarna. Hoppningsvis blir det fler noobies som jag kan straffa för alla misstag i lumpen ;) Kommer vara borta nu i 7 dagar i lomben så jag skickar nå sms till pomme så han vet hur många vi blir.
Kommer söndag!!
e borta på lördag me ska nog orka va med på söndagen om inte dagarna innan tar ut sin rätt då..........
:beer:
7 dagar i lomben
Vilka minnen :laugh: Bang Bang Paradise :rambo:
Nice W du är ju saknad :)
Jo vi blir med båda dagarna. Hoppningsvis blir det fler noobies som jag kan straffa för alla misstag i lumpen ;) Kommer vara borta nu i 7 dagar i lomben så jag skickar nå sms till pomme så han vet hur många vi blir.
kul, ta me så många du kan, sms:a bara så vi vet i tid :D
W ! Lämna min Shocker trigger till Öge är du snäll.
Vart faan skall vi öla då ?? någonsom vet ej vettig lokal som inte kostar skjortan där vi supa och kanske Lycksele sova på golvet.....
Vore det inte för sprit förbudet på RB så skulle det vara en given lokal.
/Putte
Funkar inte STADSHOTELET eller Någon PUB????
((PIRRE
Nån där uppe som vet nåt schysst billigt ställe att sova en natt på ???
// Mac
Soda, Jag skickar den med Pirre e inte säkert att jag kan komma måset kanske jobba.... :beer:
Nån där uppe som vet nåt schysst billigt ställe att sova en natt på ???
// Mac
Piteå vandrarhem Vid badhusparken 0911-240563
Öjeby Vandrarhem 5 km från centrala piteå 0911-240563
Öjeby Motell Öjebyn 0911-60780
Reballhallen ligger i Öjebyn ;)
Vet dock inga priser :undecide:
Kurthunter
2006-02-06, 23:02
Ifall vi får ihop tillräckligt med folk här från ume och kommer upp kostar det 120 kr per dag( 150 kr för ej pag medlem) eller slår ni ihop att till 120 kr (150) för hela helgen ? Ingen man kan slagga hos ? Förmodar man inte får sova i reballhallen =) Pomme kanske kan fixa upp de där tältet som ja skulle få låna på tävlingen i sommras ? :P
det är per dag "vi" tar betalt.... och jag tror inte att vi har något emot att någon slaggar över i reballhallen..... vet ej om securitas dyker upp på nätterna.
Men det är ju Pomme som håller i det så han borde väl kunna svara på sovfrågan.
POMME har du fixat någon festlokal ??
/Putte
Jo glädjande nyheter till alla deltagare....
Då intresset var så stort.. så valde vi att köpa in ännu mer reballs. Och dom dök upp idag. Så nu har PAG/TXR 13000 reballs och tror att Lycksele tar med sig ca 6500 reballs.
/Putte
Unregistered
2006-02-07, 07:04
Tjena.
finns det nån hall i närheten av luleå??
// Piff
Ahhh great, mera reballs !!! :P Vi kan ju köra fler helger längre framåt i tiden, vi ska göra en beställning till på en 5000 reballs till vår pott men hinner inte få dom i veckan tyvär :(
Skulle vart najs att kunna sova i reballhallen, nån som kan kolla ? nära och bra när vi vaknar på söndag morgon :P
// Mac
Unregistered
2006-02-07, 11:46
finns det en chans att åka med foppa från piteå på lördag?? skulle vilja komma och spela men har ingen skjuts tillbaks till kalix... kan betala halva rese kostnaden eller nått sånt om det önskas.. /Marcus
_forsberg_
2006-02-07, 11:49
Jajemen de e lugnt..... ja vet inte ännu om ja ska stanna i pite över hälgen dock... men lördan ska ja då å spela....
Unregistered
2006-02-07, 13:33
Tackar bockar och bugar... jag hör av mig senare idag hur det blir om det går bra..
_forsberg_
2006-02-07, 17:56
jajemen de e bara att ring... 0738160702
Tjena.
// Piff
det skulle nog vara våran hall här i Piteå, så vitt jag vet.. ;)
Tjena.
// Piff
Tjena Piff
De blir Pite som e närmast, Av den enklaste anledningen att allt finns där
(som har med reball att göra, Allt annat finns i Lule :) )
det är per dag "vi" tar betalt.... och jag tror inte att vi har något emot att någon slaggar över i reballhallen..... vet ej om securitas dyker upp på nätterna.
Men det är ju Pomme som håller i det så han borde väl kunna svara på sovfrågan.
Tror inte det är så bra ide bedriva Vandrarhem i raballhallen ..
Däremot ett stenkast från Reballhallen finns http://www.campusholmen.se/
Ska ringa imorgon och kolla vad dom tar för ett rum..
Håller även på att forska i en annan lokal som vi kan vistas i på kvällen.
Och där är det inte nå problem att smälla av på golvet :D bara jag slipper torka nå spyor å skit :eeek:
Men mer info imorrn efter jobbet ..
znark lova mig igår att han ska komma lördag å va me oss :)
znark lova mig igår att han ska komma lördag å va me oss :)
Fan! Va gött med gamla gubbar känner jag mig inte SÅ gammal :evilgrin:
//PIRRE
Lycksele/Fusion har ni möjlighet att ta med er 4 bricks och 3 beams från eran sup-air bana så kan vi bygga en zipper under helgen.
Och kanske 2-4 Maya tempel ??
/Putte
Unregistered
2006-02-09, 11:36
Okej..
Men det låter bra.
Kommer nämligen va där uppe och jobba ett tag.
Så man måste röra på sig lite =)
E det någon man kan kontakta för vägbeskrivning och grejer??
// Piff
Det är väll inte så långt till piteå från luleå??
Är hallen stor?
Mycket folk som tränar?
// Piff
http://kartor.eniro.se/query?what=route&addr1=%7CLule%E5%2C+Lule%E5%7C97233%7C1792306.0%7C 7290463.0%7C5%7Cmaps_place%3B2814079%3B21%7C%7CA&addr2=%7Ckabelgatan+%F6jebyn%7C%7C%7C%7C%7C%7C%7CA&turnaround=0&mapstate=1%3B0%3B0%3B0%3B0%3B0%3B0%3B0%3B&mop=&rorg=&msize=&ax=&printmap=&calculationMode=fastest&nohiway=&noferry=&heading_exact=&sar=&poi=&stq=0&tpl=
där har du vägbeskrivning. verkar som det är 5 mil från luleå innerstad till banan. titta i bildgalleriet efter bilder. där får du en rättvis uppfattning över hur många som är och tränar (Varierar rätt mycket) samt hur stor lokalen är (skulle säga en av sveriges finaste).
Måset kolla om vi kan ta med några sup air skydd, beror på färdsätt dit om de ryms, kan ev bli minibuss då är de nog lugnt, om vi sitter 5 st med packning i min jättestoooooooora honda civic byggd för 2 pygmeér och en dvärg så är chansen lite mindre dock.
Pomme kollat nåt om boende i nån lokal än ? (vi torkar våra egna spyor :freak: )
Lite bilder från Reballhallen (http://pin.norr.info/coppermine/thumbnails.php?album=98)
Mac Pomme jobbar på lokal, han hade nån ABF samlinglokal på g...
Tjena
talade med MikE om helgen han kanske kommer om det inte är bra väder :inquis:
(skoter raggaren)
Jag och den andra Joda gamla mannen kommer med med TAXI kalix försöker få tag på "Piff" & hör om han ska åka med oss ner.
W är på release party i danmark så han lär inte orka komma på söndag
Spik jobbar hela helgen
//PIRRE
Pomme kollat nåt om boende i nån lokal än ? (vi torkar våra egna spyor :freak: )
Jo har pratat med en jeppe idag, hans assistent skulle återkomma till mig men det har hon inte :hmmrf: ska maila han nu, och jaga dom med blåslampa imorgon... återkommer :D
Unregistered
2006-02-09, 22:35
Tjena
Jag och den andra Joda gamla mannen kommer med med TAXI kalix försöker få tag på "Piff" & hör om han ska åka med oss ner.
//PIRRE
E det mig du menar =/
// Piff
Jepp,,,de e dig vi menar :) Tar du dig till Piteå eller ska vi plocka upp dig?
Du kan ringa mig på 070-2889748 eller Pirre kolla om han har sitt mob nummer i sin pres,,,,
Tja
Kan ej denna helg, är i skåne..
Kommer upp på måndag och är där i 2v
// Piff
Jag har ordnat en lokal nu som vi kan vara i efter lördagens spel och vila våra trötta lemmar ...
finns tydligen lite soffor och en del sängar där åxå, men ta me er sovsäckar om ni vill sova bekvämare, lakan å skit fins inte...
Kyl och nån spis m.m kan åxå nyttjas för dom som vill ..
lokalen kostar en del, men vi tänkte det är ju lovat boende så :)
Bidrag till hyran är välkommet ..
Ses på Lördag boys :evilgrin:
Unregistered
2006-02-10, 16:38
Låter bra ordnat, ett bidrag kan vi säkert skrapa ihop till :P
Ses imorgon då !
>Putte tar med systemet så löser vi de säkert :P
// Mac
då har vi nånstans att spy :eeek:
bara ni torkar skiten själva :D
Tommesatan
2006-02-10, 18:08
Jag kommer ju inte att hinna med att pluppa en enda boll juh.. jobbar ju 14-22 på lördag och 06-18 på söndag.. ungefär all tid som ni kommer att lira.. Var är den lokal du surrar om Pomme? Kanske man hinner förbi å se er dregla å spy en sväng innan jag måste snusa..
Lumpar-Bollnäs-mathias har ringt, dom kommer definitivt 3st 2dagar
Sen skulle kanske 3 till komma till söndagen som jag förstog det, en Ume,Lule och en bodenbo så totalt behövs utrustning till 5st då Mathias har egen utrustning.
ändå en jävla tur att de inte är nån av oss som får står för underhållsbidraget.....men likförbannat så kommer vi upp med 6personer istället för 5....vi har även med oss en pod-bitch men hon räknas inte :evilgrin:
// Mac
fan va fuskit, går hon hyra ? :D
min bitch alla dagar så men till rätt pris så va fan, klart ni får ta hon då :laugh:
Mmmmmm för hon har ju inte gått laget runt ? haha
// Mac
bara jag få ha hon på alla hjärtansdag så ere lungt :evilgrin:
låter som om ni har nått att disskutera imorrn :)
haha... ja vi ser ju.. nu lämnar vi storstan iaf.... c yah!
Tack för i helgen.. mycket kärlek paintballers emellan....
Hoppas vi kan göra det här nån fler gång... skall bara ta med mig 2 öl till festen då... så orkar jag spela andra dagen.. faan vad kroppen börjar bli gammal.
Sate kul hade då jag i helgen...
/Putte
Tackar alla för denna gång
Plus poängen går till BALLAN på festen igår :D
samt Putte för jordens bästa/sämsta Entre på puben :rolleyes:
Synd bara att eran Lagkapten som var i stan INTE var på plats
men jag bjöd på en gratis Dekaltrimmning av Shockern :p
Bilderna är uppladdade så de e bara att OK dom.
Z ya
//PIRRE
några år äldre än YODA
Jo, tackar för en mycket trevlig helg!
måste helt klart göras om...
c ya
/GOLiO
Några år efter
Japp thnx all,,,,det var sketa sköjj
Sånt kan vi ju göra fler gånger :D
Här finns det bilder från helgen (http://pin.norr.info/coppermine/thumbnails.php?album=122)
Att det går att ha så förbannat roligt under 2 dagar ?!? :love:
Tack till alla ni som kom dom dryga milen.
Blev en lyckad helg, nu ska man bara vila upp kroppen och huvvet, tror inte jag har en enda LEM som inte värker :D
Det var inte sista gången... jag lovar :evilgrin:
Ni höll då vad ni lovade :shocked2: :thumbup: :eeek:
Jävligt roligt var det.. och jag kan inte annat än hålla med, putte bara 2 öl nästa gång ;)
_forsberg_
2006-02-13, 12:19
GRYMMT kul mycke lyckad hälgen förutom att ja fick vara barnvakt... nästa gång är de pomme som e barnvakt åt mig
Grym helg, JÄVLIGT grym hall, vi åker och kollar på en imorn som vi fick tag i idag. nåt stort garage som slutat användas så snart kanske vi har nåt också :P Stort cred till alla som var där och förgyllde helgen, alla i fusion har med oss apballa minnen...nån som vet varför vår pod-bitch emelie vaknar och skriker kallsvettig om nätterna ? nån ? putte ? :D
// Mac
Pirre?? wtf? vad gjorde jag?? varför fick jag en smäll?? haha inget minne kvar... jävla sprit... Jävligt kul var det iaf... nästa gång kommer ni till oss. om jag lyckas fixa lokalen imorrn?
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.