handdator

Visa fullständig version : Hjälp!

Unregistered
2006-08-27, 14:29
Jag är ny på paintball och har spelat en gång och ska skaffa en Smartpart Ion för att spela, men jag har var ingen att spela med, vet inte vad man behöver för utrustning, eller om det är åldergräns för att tävla etc.

Kan nån vänlig själ hjälpa?

Cookies
2006-08-27, 14:57
Jag är ny på paintball och har spelat en gång och ska skaffa en Smartpart Ion för att spela, men jag har var ingen att spela med, vet inte vad man behöver för utrustning, eller om det är åldergräns för att tävla etc.

Kan nån vänlig själ hjälpa?

Det är jag Cookies som skrev detta men jag glömde logga in :o

Cookies
2006-08-27, 16:36
Ingen som kan hjälpa? :confused:

PuTtE
2006-08-27, 19:24
I Sverige finns det ingen åldersgräns för att tävla, men enligt lag så gäller 18år men inga arrangemang som bryr sig om det.

Förutom pickan du tänkt köpa så är nästa inköp en paintballmask och sedan behöver du ett luftsystem och magasin.

Vet ej om det finns några aktiva spelare i Skelefteå, men i Piteå, Umeå och Luleå finns det flera.

Vi i Piteå försöker spela varje söndag om nog mycket folk vill dyka upp, du är varmt välkommen på någon av våra walkons.

Vi brukar även spela med reballs på vintern.

Cookies
2006-09-01, 17:25
Ok. Jag ska nog inte skaffa något innan jul (om det blir då). Jag är 14 år och håller på att övertala farsan :wink3:

Walkons? Betyder det att vem som helst får hoppa in i ett lag och spela? :confused:

Vilket mag är mest prisvärt? jag har kollat in något som ett Evo men jag vill ha tips!på mag!

PuTtE
2006-09-01, 19:56
Evo går.. men ett Halo matar betydligt fortare.... blligast är väl ett Revo magg men då matar det saktas av dom alla.

/Putte