handdator

Visa fullständig version : Reball walkon 11/11 i Piteå

Getsemane
2006-10-30, 12:35
:splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:

http://pin.norr.info/forum/images/fhbanner/reballwalkon_banner_small.gif

Inställt!

Lördag 11/11 15.00 - 19.00.

Vi har fått denna "obekväma" halltid i pitholms A-hall och det var den enda som gick att få tag på i en överskåderlig frammtid...

Bollägare: 60:- *
P.A.G medlemmar: 120:- **
Övriga: 150:-

Alla priser är inkl all boll och luft du orkar pluppa.
Endast kontant betalning på plats, detta då folk inte betalar sina skulder

Luft: Ingår i priset
CO2: BYO
Finns: Luftsystem, mask och eller El-Spydrar, Ions att låna, men måst sägas till i förväg.
Egen boll: EJ tillåtet ***

Alla pengar som kommer in går i första hand oavkortat till hyran av lokalen och inköp av mer reballs men även till gemensam utrustning samt underhåll av befintlig utrustning tex supairbanan, kompressorn, näten, chronos mm.

Undrar du över något?
Fråga direkt här på forumet för snabbast svar.

Förklaring:
* Du kan bli bollägare genom att gå med i P.A.G och kasta in en låda (500 reballs) i bollpotten. Du investerar alltså en låda reboll i potten mot att du sedan spelar till självkostnadspris (hallhyra) i fortsättningen.
Investerad boll stannar i potten. Man tar alltså inte med sig 500 boll hem mellan varje gång.
Om reballspelen skulle upphöra av någon anledning så delas bollpotten upp i lika delar mellan bollägarna.
Som bollägare har du dessutom förtur att komma och spela om det skulle bli många som anmält sig.

** P.A.G är paintballföreningen i Piteå och det kostar 150:- per år att vara med. Du får bla rabatt på luft, walkons, reballspel mm.

*** Vi tillåter inte egen boll eftersom vi vill slippa att folk kommer med tex 480 boll men tar 500 med sig när dom åker därifrån samt att vid ev svinn så kommer isf bollpotten få stå för detta om alla med egen boll alltid förväntar sig få med det antal dom kom dit med.

:splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
Skriv gärna ett inlägg om ni har möjlighet att komma.

Kommer:
Gets
Lumme och hans polare

Walkonnen blir enbart av om vi får ihop nog många intresserade.

Lindgreen
2006-10-30, 15:47
Tjenare!
Vi är några killar som gärna vill testa på paintball!
vi är totalt nybörjare och har ingen utrustning och vi vill jätte gärna vara med att spela om ni har utrustning att hyra ut åt oss

vi inte riktigt hur många vi är men kanske 5-6 stycken

GOLiO
2006-10-30, 17:13
Jag kommer (vid nog stort intresse från övriga)

Henke
2006-10-30, 19:38
Jag kanske kan, har lite problem med ekonomin efter markörköpet och nu när det börjar bli jul så behövs det pengar till presenter :undecide: Och det största hindret är väl morsan :wink3: men vi får se

vad kostar en låda boll?

Getsemane
2006-11-02, 12:10
Jag kanske kan, har lite problem med ekonomin efter markörköpet och nu när det börjar bli jul så behövs det pengar till presenter :undecide: Och det största hindret är väl morsan :wink3: men vi får se

vad kostar en låda boll?

En vanlig låda boll kostar mellan 250 - ca 500 per 2000 boll priserna på boll är beroende på kvalitet osv. Men en normalbra träningsboll går väll kring 400kr/lådan vad jag har förstått.

Innomhus använder man dock en återanvändbar gummiboll som kallas reball (www.reball.se). Denna kostar ca 900 kr/500 st men är praktisk i det avseendet att du kan använda den många, många gånger om. Alltså en boll som inte innehåller färg.

Vi tillhandahåller dock boll på de reball walkons vi har och det är inget krav på att du måste ha egen boll.

* Du kan bli bollägare genom att gå med i P.A.G och kasta in en låda (500 reballs) i bollpotten. Du investerar alltså en låda reboll i potten mot att du sedan spelar till självkostnadspris (hallhyra) i fortsättningen.
Investerad boll stannar i potten. Man tar alltså inte med sig 500 boll hem mellan varje gång.
Om reballspelen skulle upphöra av någon anledning så delas bollpotten upp i lika delar mellan bollägarna.
Som bollägare har du dessutom förtur att komma och spela om det skulle bli många som anmält sig.

Q
2006-11-02, 20:52
Kan meddela att jag fått bokningsbesked för hallen och ett passerkort.

Toy
2006-11-02, 20:54
vad kostar en låda boll?

alltså du måste inte "köpa" boll för att komma å lira med Reballs, Du betalar en walkon avgift (tror den ligger på ca 150.- ) då ingår det lån av markör om man inte har egen, mask om man inte har egen, luft, och så finns det runt 10,000 reballs att skjuta, sen plockar man upp dom å skjuter dom igen å igen å igen å igen :D

Ja ni fattar nog utan att jag krånglar till det här ännu mer :laugh: :laugh:

Getsemane
2006-11-02, 20:57
exakt så som Toy säger :P

PoMMe
2006-11-03, 04:20
Om du klappar gammel Toy på huvvet så kan han nog plocka åt dig medans du skjuter!
kan hända jag e me vet mer närmare lördan ...

Henke
2006-11-03, 10:50
åh vad tur, jag trodde man var tvungen att köpa en låda själv :rolleyes: jag tror ändå inte att jag kan komma den elfte men hör gärna av er om det blir nått reball lite senare

PuTtE
2006-11-03, 11:45
Av...

_forsberg_
2006-11-03, 14:50
av...........
Edit: Jag är på om ja hinner få min luft innan helgen...

Getsemane
2006-11-04, 12:33
På ngn?

Unregistered
2006-11-05, 13:55
2 kalix pojkar gräver upp markörerna och kommer till pitestan mest troligt.. hör av mej igen närmare helgen för säker information. //BossE

Getsemane
2006-11-07, 19:42
Ngn mer ifrån P.A.G som kan komma?

Getsemane
2006-11-09, 11:28
Ser ut som om det skulle kunna bli av.

Kan ni bekräfta om ni kommer eller inte så fort som möjligt så vore det guld.

Kalix grabbarna
Lindgren m co (Vi fixar grejer åt er)
_forsberg_
PoMMe
Golio

_forsberg_
2006-11-09, 16:32
tanken hinner inte komma så ja e av nu och på för nästa helg...

MarcusG
2006-11-09, 16:36
skulle gärna ha kommit på lördag, men har lyckats skära av en bit av fingertoppen, och jag har inte lust att bli skjuten på såret... så ni får ha kul utan mig grabbar :)

Henke
2006-11-10, 13:37
jag kan inte komma heller, jag bröt näsbenet i onsdags så jag vill bara vara hemma och vila ett tag :(

lumme
2006-11-10, 18:20
Kanske kommer med några st från Skellefteå. Vet mer senare i kväll. Var är hallen? Om nån kunde skriva ut exakt gatu adress så lär ja hitta. Luft lär behövas också för dom som ska med.

Unregistered
2006-11-10, 19:52
dom två kalixborna kan tyvärr ej komma.. men en kan om det blir nästa helg..

Getsemane
2006-11-10, 22:04
Jag tror att vi inte genomför walkonnen då det har vart olika olyckor och fotbollsavslutningar som har legat ivägen. Kul med det visade intresset ifrån er iaf.

Vi får försöka efter Jul igen om det inte är ngn annan som vill dra i det.

mast
2006-11-22, 16:57
När e nästa walkon?? wanna play wanna play

Moppe
2006-11-23, 13:06
3 kalix bor är sugna på att spela i helgen om det finns intresse till det.. :wink3: