Visa fullständig version : Reballspel 20/1 16.00- ??.??
:splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
Lördag 20/1 16.00 - ?
Spel lördag eftermiddag från 16.00 så länge vi orkar.
Vi håller till i Sjulnäs sporthall. Se bifogad fil/karta...
Bollägare: 60:- *
P.A.G medlemmar: 120:- **
Övriga: 150:-
Alla priser är inkl all boll och luft du orkar pluppa.
Endast kontant betalning på plats, detta då folk inte betalar sina skulder
Luft: Ingår i priset
CO2: BYO
Finns luftsystem och eller El-Spydrar, Ions att låna, men måst sägas till i förväg.
Egen boll: EJ tillåtet ***
Alla pengar som kommer in går i första hand oavkortat till hyran av lokalen och inköp av mer reballs men även till gemensam utrustning samt underhåll av befintlig utrustning tex supairbanan, kompressorn, näten, chronos mm.
Undrar du över något?
Fråga direkt här på forumet för snabbast svar.
* Du kan bli bollägare genom att gå med i P.A.G och kasta in en låda (500 reballs) i bollpotten. Du investerar alltså en låda reboll i potten mot att du sedan spelar till självkostnadspris (hallhyra) i fortsättningen.
Investerad boll stannar i potten. Man tar alltså inte med sig 500 boll hem mellan varje gång.
Om reballspelen skulle upphöra av någon anledning så delas bollpotten upp i lika delar mellan bollägarna.
Som bollägare har du dessutom förtur att komma och spela om det skulle bli många som anmält sig.
** P.A.G är paintballföreningen i Piteå och det kostar 150:- per år att vara med. Du får bla rabatt på luft, walkons, reballspel mm.
*** Vi tillåter inte egen boll eftersom vi vill slippa att folk kommer med tex 480 boll men tar 500 med sig när dom åker därifrån samt att vid ev svinn så kommer isf bollpotten få stå för detta om alla med egen boll alltid förväntar sig få med det antal dom kom dit med.
:splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
Dessa är på Lördag & Söndag:
1 Getsemane
2 Foppa
3 Golio
6 3st BST paintball
8 Henke + Kompis
9 Zerohero
10 Pirre
<hr />
Tog tag i detta och gjorde en ordentlig tråd.
Nu kommer även en lista på vad som måste göras innan:
Fylla luft i tuberna, det fixar jag eller erik.
Hämta elblåsare i Öebyn, måste ske under dagtid då stora glasentren är öppen.
Hämta nätstump i Öebyn, måste ske under dagtid då stora glasentren är öppen.
Hämta krattor m.m. i Öjebyn, måste ske under dagtid då stora glasentren är öppen.
Hämta lufttuber och värn på Regnbågen, måste ske senast fredag om inte Erik kan öppna på lördag.
Getsemane hur länge har du hyrt hallen ?? räkna minst 2 timmar för uppställning och ner plockning, och resten är spel samt extra upplock av bollar.
Ta med sig typ brädor m.m. för att hålla fast värnen under spel.
Jo har även lagt till alla som jag tolkat kunde komma. Samt låser den gamla tråden.
/Putte
Jag och min kompis behöver följande:
2 masker
1 luftsystem
1 markör
1 magg
Getsemane
2007-01-05, 16:10
Jag kan komma förbi med den tomma tuben jag har i em, på måndag kommer vaktmästaren tillbaka då kan jag höra hur länge vi kan stanna efter hallen är stängd hur det blir med larm osv.
Jag kan köra en bil med släp om så behövs ifrån regnbågen på fre alternativt lör.
Krattor eller sånt skulle ju vara bra att ha med sig för att fösa ihop allt. Jag har alla bollar hemma hos mig nytvättade och klara.
Observera att det måste vara ett släp med kåpa.
Och jag kommer också som det ser ut idag, men då måste Toy komma också så jag får trycka upp presetreggen i ansiktet på han ;)
_forsberg_
2007-01-05, 21:06
jag är som sakt på om ja hinner få ny pang
Blir nästan lite sugen att hänga på ...kan ju bära om it annat och sitta i et hörn och ta på mig själv i sann gammal TXR anda...men om jag kliver på plan och spelar låter jag va osagt så ni vet ;)
Getsemane
2007-01-06, 17:21
Vägen till sporthallen, Karta över sjulnäs (http://kartor.eniro.se/query?&what=map&WGS84=21.23815822995953%3B65.34478619555435&zl=6&ms=0&streetname=infj%E4rdenv%E4gen&mapstate=6%3B21.23815822995953%3B65.34478619555435 %3B0%3B21.221578138982945%3B65.35232224892009%3B21 .254738320936116%3B65.33725014218862&mapcomp=%3B%3B%3BInfj%E4rdenv%E4gen%3B%3B%3B94631% 3BROKN%C4S%3B%3B%3B%3B%3B1753144.73104176%3B726084 4.19682998%3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3Bmaps_place. 98648.22&stq=0&imgmode=2) Sväng av ifrån Arvidsjaurvägen in mot sjulnäs, korsningen efter att ni passerat macken finns vidare skyltning emot sporthallen.
Getsemane
2007-01-08, 03:09
Observera att det måste vara ett släp med kåpa.
Och jag kommer också som det ser ut idag, men då måste Toy komma också så jag får trycka upp presetreggen i ansiktet på han ;)
Någon kåpa har jag inte utan har bara tillgång till presänning (stavning).
Ska ringa senare idag och höra hur länge vi kan stanna i lokalen.
Räkna med mig :) äntligen får man damma av markören :P
Getsemane
2007-01-08, 13:03
Det ska vara ordnat så att vi kan stanna till minst 20:00 men jag ska kontakta dem i em och se närmare vilken tid vi behöver vara ute.
Ju fler som är i tid och kan hjälpa till att rigga och stannar kvar och plockar ihop, ju mer spel blir det.
Grejerna i öjebyn tar någon på sig att hämta dem?
Låter bra, dom ringde mig och frågade om telefonnummer till dig men du har ju antagligen redan varit i kontakt med dom nu under eftermiddagen.
Unregistered
2007-01-08, 19:02
Tjena! Ska bli riktigt skoj att få lira med lite mer erfarna spelare :D Vi kommer, en 2-4 st från BST Paintball och gör er sällskap!
_peace_man_
2007-01-08, 19:04
Tjena! Ska bli riktigt skoj att få lira med lite mer erfarna spelare :D Vi kommer, en 2-4 st från BST Paintball och gör er sällskap!
Var visst inte inloggad märkte jag med det var jag som skrev, Ordförande i BST Paintball.
kan hända att jag dyker upp, slutar jobba 18.00 skall försöka smita.
Vet ej men är det någon som har tid på dan nu på fredag (5/1) och åka ut till öjebyn och rensa ut lokalen helt, ju fler desto bättre. Och sen försöka stuva in grejjorna på RB.
Vem har nyckeln till öjebynlokalen
Då kan vi även använda oss av Fridas EU-släp med plastkåpa.
Jag har inte så mycket tid då jag jobbar till 17, men efter det kan jag komma :D
Har inbillning hela dagen på Vista så jag kan inte smita :/
Men på fredag är det inte den 5/1 utan den 12/1 ;)
Kan man låna Fridas släp på Lördag med ? ;)
Unregistered
2007-01-09, 11:54
2 kalixpojkar kommer och spelar lördag den 20/1.
/Bosse, mathias
Getsemane
2007-01-09, 12:00
Har samtalat med kommunen idag och hallen är disponibel mellan 16:00-21:00 för P.A.Gs räkning. Ska förbi Barn och Fritid och hämta ett kort så vi tar oss in. Så en räkning kommer senare på hall timmarna.
Ps. Jag kan hjälpa till att plocka ihop på fredag efter kl 16:00 Ds.
_peace_man_
2007-01-09, 15:04
Vi från A-ajur kommer till pite vid 12 tiden på lördag, vill ni ha någon hjälp att plocka upp banan osv tidigare än 16? Hur mkt reballs har ni? Kör ni med poddar osv? Så man vet om man ska ta med backpack. //Robert
Getsemane
2007-01-09, 15:47
Vi från A-ajur kommer till pite vid 12 tiden på lördag, vill ni ha någon hjälp att plocka upp banan osv tidigare än 16? Hur mkt reballs har ni? Kör ni med poddar osv? Så man vet om man ska ta med backpack. //Robert
Vi har inte tillgång till hallen före 16:00 men man kan ju börja blåsa upp värn innan osv.
Jag tror att P.A.G idag besitter drygt 10.000 Reballs så vill man ha backpack och pods så är det bra att ha med sig. Det är oftast snabbt spel då vi har liten bana men n pod eller två kan man nog hinna göra av med.
Kan man låna Fridas släp på Lördag med ? ;)
Jag ska tänka på saken.... :evilgrin:
_peace_man_
2007-01-09, 16:50
Vi har inte tillgång till hallen före 16:00 men man kan ju börja blåsa upp värn innan osv.
Jag tror att P.A.G idag besitter drygt 10.000 Reballs så vill man ha backpack och pods så är det bra att ha med sig. Det är oftast snabbt spel då vi har liten bana men n pod eller två kan man nog hinna göra av med.
Kanon då tar jag med packet :D Vi kan ju komma strax före 16.00 då och hälpa till att blåsa upp hinder. Ska bli ruskigt skoj! :wink3:
Problemet med öjeby lokalen är ju att vi kommer inte in efter kontorstid därför måste det göras mellan 08.00-17.00 då entren har öppet.
Sen tror jag vi skall ha ca 13 000 reballs att disponera.
/Putte
är jag och min kompis välkommen och spela??
Getsemane
2007-01-10, 12:57
:splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
Dessa är på Lördag:
1 Getsemane
2 Foppa (knaske)
3 Golio
5 2st kalixbor
7 Henke + Kompis
5 Zerohero
9 Pirre
11 Moppe + Kompis
12 Putte efter 18 (Kanske)
13 Znark
2-4st BST paintball
Vilka och vad behöver ni låna ifrån pag, Henke och hans polare e klara men ni andra?
Eftersom det är väldigt många som ska vara med blir det väl av?
Getsemane
2007-01-11, 20:02
kan hända att jag dyker upp, slutar jobba 18.00 skall försöka smita.
Vet ej men är det någon som har tid på dan nu på fredag (5/1) och åka ut till öjebyn och rensa ut lokalen helt, ju fler desto bättre. Och sen försöka stuva in grejjorna på RB.
Vem har nyckeln till öjebynlokalen
Då kan vi även använda oss av Fridas EU-släp med plastkåpa.
Blir det ngt imorgon? Kan komma loss ifrån 15:30 och hjälpa till..
Ps: Henke, det blir nog av Ds.
kommer att fara dit kring 10-11 tiden, måste vara hemma innan 14.00 för då skall jag sköta anton.
Men om jag inte minns fel så är det inte så himla mycke kvar i lokalen, får nyckeln av tommesatan i morgon bitti kring 7.
/Putte
_forsberg_
2007-01-12, 10:02
om nån vill ha hjälp så kan ja åka tidigt från kalix...
Tjena!
Träffade Mr.ZeroHero på stan(kungligaste-huvudstaden-Luleå så de inte blir någon miss;))
Han var AV i morgon å då blir jag själv å jag orkar inte gå till lill-byn ;)
//PIRRE
Getsemane
2007-01-12, 21:46
Tjena!
Träffade Mr.ZeroHero på stan(Luleå så de inte blir någon miss;))
Han var AV i morgon å då blir jag själv å jag orkar inte gå till lill-byn ;)
//PIRRE
Imorgon? Va??
Det är väl nästa lördag vi ska spela, eller vad menade du?
_forsberg_
2007-01-13, 13:11
pirre kan ju annars åka med mig
Dessa är på Lördag:
1 Getsemane
2 Foppa (knaske)
3 Golio
5 2st kalixbor
7 Henke + Kompis
5 Zerohero
9 Pirre
11 Moppe + Kompis
12 Putte efter 18 (Kanske)
13 Znark
2-4st BST paintball
Vilka och vad behöver ni låna ifrån pag, Henke och hans polare e klara men ni andra?
jag har egen utrustning
När kan jag och min kompis komma? Vi kan gärna hjälpa till
Unregistered
2007-01-16, 13:46
2st kalixbor och moppe + kompis är samma personer!! gick det att åka med foppa från kalix??
Getsemane
2007-01-16, 13:54
Dessa är på Lördag:
1 Getsemane
2 Foppa (knaske)
3 Golio
5 Henke + Kompis
7 Moppe + Kompis
8 Putte efter 18 (Kanske)
9 Znark
12 BST paintball
13 MarkusG
Så ser listan ut inför helgen.
Putte har ordnat allt som skulle göras i öjebyn, det tackar vi och bockar för. Hur blir det med hämtning av de andra sakerna vi har på RB som behövs till helgen? Kan du erik låsa upp lör morgon eller behöver vi hämta allt redan fre och isf vart ska vi ha släpet stående under natten?
Mvh Gets.
Ps. Om ni har möjlighet så får ni mycket gärna skaffa en användare på forumet så vet vi vilka ni är och har lättare att komma i kontakt med er om det skulle behövas Ds.
Som det ser ut nu så kommer inte jag, men Öge är ju närvarande och har nyckel till RB, släpet som ni kan låna av frida står ju på gården i bergsviken. Skall se till att lämna nyckeln hemma så ni kan låsa upp det.
Hämtning av grejjor före gör ni ju som ni vill, men ni måste ju kolla det med öge.
/Putte
_forsberg_
2007-01-18, 20:04
min pang ahr kommit så ja e på...
_peace_man_
2007-01-18, 22:34
Vi kommer 3 st från BST Paintball. En av de som kommer var inte säker på om han kunde fixa fram ett elmagg tills på lördag så om någon har ett vettigt elmagg liggandes skulle jag hälsa att han mer än gärna lånar ett, han fixar batterier om det är så. Sen ville han gärna låna ett backpack också ifall någon har nåt till övers och om det ens behövs.
Vi två andra har det vi behöver så det var väl allt :) Börjar dra ihop sig nu ju! Vi kommer strax före 16.00 och hjälper till med värnen. Ser fram emot en mkt bra och lärorik träning! //Robert
btw, MarcusG står inte med på listan över de som kommer så med honom borde vi bli 13 st.
Getsemane
2007-01-19, 09:24
Finns en pizzeria i Sjulnäs och en mack om man behöver hamstra förnödenheter. Pizzerians förra ägare var dock inte den bästa. Kan dock inte utlåta mig om den nya, men han kan bara vara bättre.
Måste tyvärr medela att jag ej kommer, är i linköping och blir kvar här över helgen. hade varit kul att få motionera avtryckaren lite men det får bli en annan gång.
jag kommer bara behöva en mask till imorgon. Jag ska få låna en mask av putte :)
Öge som det ser ut så är det bara Henkes plare som skall låna komplett utrustning... Henke lånar ju mask och amgg av mig...
Det enda var ju att en BST kille vill låna ett elamgg om nån har, men mina är trasiga och vl magget mitt funkar ju kasst med reball.
Men ta med dig typ 2 kompletta utrustningar så har du ju ett extra kit utifall att.
Sen skulle Pomme kasta ihop reballkassan och se till att du får den ikväll.
/Putte
_peace_man_
2007-01-19, 17:08
Förhoppningsvis kan Björn som behövde ett magg fixa ett själv, annars får han köra på det han har. Men visst blir allt av nu så det inte blir inställt i sista sekund? 150 kr kostade det va? Ses Imorg! :D
Kommer K A N S K E förbi och säger hej.
Getsemane
2007-01-19, 19:49
Ska jag hämta släpet hos Putte imorgon? Jag har ju ändå vägarna förbi påväg till RB.
Villken tid träffas vi där btw, det är ju ändå en liten bit till sjulnäs.
Ja jag kommer förbi & säger hej till er alla.....tar även med mig Cyborgen mm.........:)
gets, kom till RB kring 1430-1445
och pomme har inte synts till med ngn kassa
_forsberg_
2007-01-20, 11:18
jag hittar ju inte dit kan nån skriva sitt nummer så ja kan ringa när ja närmar mig
kolla telefonlistan i pag delen foppa, kommer rbågen halv 3 me kassan
pomme är faN SÄMST...
wtf!!
Bra Pomme... nu är du inte sämst längre endast sämre..
Foppa... Getsemane har ju postat en karta över sjulnäs, samt att du fått en muntlig beskrivning från mig. Men är du osäker så ser du ju till att möta upp Erik m.m på RB.
_peace_man_
2007-01-20, 22:35
Tjo! Tack för en trevlig träning idag! Vi kommer garanterat fler gånger så nu får ni se till att ha en träning snart igen ;) Var skoj, dock ser det ju ut som man hånglat med en bläckfisk nu men :) Gött att bli ägd lite så man lär sig att inte sticka ut röven så långt. // BST Paintball
IlSpiCKo
2007-01-21, 03:01
Det är nog dags att införskaffa sig grejer så jag kan visa er hur man spelar paintbolla på ett vettigt sätt... eller innan kondisen försvinner helt... =)
Tack för e trevlig kväll på slaktbänken ;) superkul att spela med er och lära sig lite taktik. dock ser man ut som en färgpaljett med fläckar som varierar från rött till lila :P längtar redan till nästa träning :)
// Marcus
jätte kul att spela med alla i går.. så när blir nästa spel?? kliar i fingrarna redan :D ha de bra..
_forsberg_
2007-01-21, 20:07
EFTERLYSNING har någon sett min proto 07 låda som legat i min väska den är helt försvunnen.. ligger inte i hallen eller i bilen.. är 100% säker på att den låg i min väska och när jag kom hem igår så var den borta /\ marcus har också sett att den låg där innan i åkte
det låg en pipa manual verktyg och lite fett hör av dig till mig
_peace_man_
2007-01-21, 22:09
Det låg en kartong inne i det andra omklädningsrummet, efter duschrummet såg jag ett tag innan vi gick, har du kollat där?
låter som om du glömt den på plats Foppa...
Getsemane
2007-01-22, 11:12
Lördag kväll gick jag igenom alla rum och släckte och såg den inte där. Efter foppa hade ringt åkte dit på söndagen och kollade igenom den stora hallen, kvarglömtlådorna och det omklädningsrum toaletten och duchrummet vi använde + det brevid och såg inget spår efter den.
Kollat bilen om ngn skulle ha lastat in den med grejerna och där var den inte heller. Grymmt säker på att jag och öge inte lastade av den på RB. Så antingen e den i någons väska, i puttes släp (vilket jag inte tror) eller kvar i lokalen ngn stans.
Takk för en skoj träning i lördags!!
kommer det upp några bilder här på siten sedan helgen? såg att nån gick runt med mobil kamera...bilderna kanske inte vart bra som vanligt me dedär små sakerna..
//M@St
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.