handdator

Visa fullständig version : Reball träningskväll 27-28/1

Getsemane
2007-01-24, 12:27
Hortlax B sporthall Bokad ifrån 17:00- ??:?? Gymmet är öppet och finns till vårt förfogande.

Har funderat om det skulle finnas något intresse av att ha regelbundna träningskvällar med olika drills och fys stationer. Som ett kompliment till de "vanliga" träningarna.

En sån träning skulle kunna bestå av "Snap/Pop Shooting" Som reaktion och precisions träning. Hold down and run övningar för att få upp farten och tekniken att springa hukad bakom värn och skjuta samtidigt, kan även kombineras med hand to hand swaps, för att få en större vana att även använda vänsterhanden.

Break träning, Chiken Pod race eller Dives är ju också alternatv man kan ha på agendan. Man kan ju även hinna med ngn 1 on 1 domination. Det finns ju hur mkt som helst om det bara finns intresse av att ha sånna träningar utöver de vanliga walkons som vi försöker att ha och man kunde ha sånna träningskvällar i "vanliga" B sporthallar och hyran för en sån kväll blir minimal.

Man behöver inte lika många värn och kan använda sig av olika "måltavlor" som träningsredskap. Så det blir inte lika mkt jobb som en vanlig walkon...

:splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:

Alltså vi hyr en B hall blåser upp ett fåtal värn och tar med oss olika måltavlor och tränar pop/snap shooting mot varandra och precisions träning med mål.

Vi kan vara 2-4 st ungefär.

Detta är alltså ingen vanlig walkon utan mer ett tilfälle att utvecklas och komma i form för våren. Så jag undrar om någon är intresserad av att träna lite. Börjar med löpning eller en timma i gymmet innan vi kör igång så man blir varm. Skriv i tråden om ni skulle vilja vara med till helgen.

Vi delar alla på hallhyran och änen en slant till Pag för grejerna vi använder.
Skriv vilken av dagarna skulle passa er.. Hortlax har både gym och hall ledig i helgen så skriv ett inlägg om ni e på.

Mvh: Gets

öge
2007-01-24, 14:09
Den dag du får Putte att kuta på bandet eller Znark att kasta sig likt superman (inte soda style på joy) då är jag IMPONERAD! :D

PuTtE
2007-01-24, 16:42
Putte kutade på bandet ifjol gick ju ner 14,5 kilo.... så saknas bara att Znark leker superman.

Detta har testats tidigare och endast ett fåtal som velat dyka upp .. bara en massa ursäkter.

Jag är på för att köra typ av drills, men lika gärna att vi fortsätter och hyr sjulnäs hallen då den är passar bra och är inte allt för dyr att hyra. Och planera att varje lördag kör vi under förutsättning att vi är nog många, personligen så orkar jag inte slita fram grejjor från rb och sen kasta upp dom i en hall och sen riva ner och stuva in på reb igen om vi äör för lite folk. I mitt huvud så bör vi vara minst 8 personer. Men det är ju upp till resten att köra på mindre folk. Sen som vanligt så jobbar jag var tredje helg enligt schema på SCA samt emellan åt så vaktar på fredagar och lördagar i FO0lkets Hus. Men övriga lördagar är jag som sagt på.

Vill tilläga att nu är dom 14,5 kilona tillbaka så dom skall oxo jobbas bort, men än har inte latarslet tagit sig från soffan.

Sen skulle det ju gå att snacka med vaktmästaren om det inte finns nån skrubb vi kan få hyra i hallen för att ha grejjor liggandes inlåsta på plats så blir det enklare att köra på lördagarna.
Vi vet ju med facit i hand hur mycket smidigare det blev i öjebyn när vi fick en lokal att förvara grejjorna i. Och jag tycker vi skall proppsa på att få betala nån form av hyra och der är till en fika kassa eller till skolan spelar ju mindre roll.

Getsemane
2007-01-24, 18:22
Jag är på för att köra typ av drills, men lika gärna att vi fortsätter och hyr sjulnäs hallen då den är passar bra och är inte allt för dyr att hyra. Och planera att varje lördag kör vi under förutsättning att vi är nog många, personligen så orkar jag inte slita fram grejjor från rb och sen kasta upp dom i en hall och sen riva ner och stuva in på reb igen om vi är för lite folk.
Jag vet att foppa är intresserad av konternuerlig träning, räknar man med oss tre så har man ju en grund iaf. Sen så borde ju resten av TXR röra på sig inför den stundande säsongen. Med de antalet + kanske ngn från BST eller de övriga borde det ju funka.

Sen skulle det ju gå att snacka med vaktmästaren om det inte finns nån skrubb vi kan få hyra i hallen för att ha grejjor liggandes inlåsta på plats så blir det enklare att köra på lördagarna.
Vi vet ju med facit i hand hur mycket smidigare det blev i öjebyn när vi fick en lokal att förvara grejjorna i. Och jag tycker vi skall proppsa på att få betala nån form av hyra och der är till en fika kassa eller till skolan spelar ju mindre roll.

Jag kan höra med vaktmästaren hurvida detta kan gå att ordna, om det inte är ngn annan som vill.

_forsberg_
2007-01-25, 11:51
jag är på för fast tränings dag typ fredag kväll lördag eller söndag

GOLiO
2007-01-25, 12:08
Jag har ingen aning om hur mitt liv ser ut om 2 veckor så jag kan inte uttala mig än. återkommer när jag vet mer.

Getsemane
2007-01-25, 12:31
Fredag kväll.

:splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:
1.Gets
2.Golio
3.
4.

GOLiO
2007-01-25, 13:54
på!

_forsberg_
2007-01-25, 16:00
av då jag e borta men veckorna framöver är jag på så längde det finns $$ och intresse

GOLiO
2007-01-26, 09:54
ändrade planer, blev väldigt hastigt barnvakt :/

Getsemane
2007-01-26, 11:21
Inställt, nytt försök en annan kväll.

Hallen är avbokad.