handdator

Visa fullständig version : Reball i piteå, samma fråga igen..

Getsemane
2007-03-07, 19:01
Har funderat om det skulle finnas något intresse av att ha regelbundna träningskvällar med olika drills och fys stationer. Som ett kompliment till de "vanliga" träningarna i piteå. All träning är bra träning. Möjligheten finns att fara till kalix också 2ggr i veckan men det är för dyrt om man åker själv :/

En sån träning skulle kunna bestå av "Snap/Pop Shooting" Som reaktion och precisions träning. Hold down and run övningar för att få upp farten och tekniken att springa hukad bakom värn och skjuta samtidigt, kan även kombineras med hand to hand swaps, för att få en större vana att även använda vänsterhanden.

Vi kommer givetvis kunna spela 1on1, 2vs2 osv. Då detta också är mkt bra träning.

Break träning, Chiken Pod race eller Dives är ju också alternatv man kan ha på agendan. Man kan ju även hinna med ngn 1 on 1 domination. Det finns ju hur mkt som helst om det bara finns intresse av att ha sånna träningar utöver de vanliga walkons som vi försöker att ha och man kunde ha sånna träningskvällar i "vanliga" B sporthallar och hyran för en sån kväll blir minimal.

Man behöver inte lika många värn och kan använda sig av olika "måltavlor" som träningsredskap. Så det blir inte lika mkt jobb som en vanlig walkon...

:splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2: :splat3: :splat2:

Alltså vi hyr en B hall blåser upp ett fåtal värn och tar med oss olika måltavlor och tränar pop/snap shooting mot varandra och precisions träning med mål.

Vi kan vara 2-8 st ungefär.

Detta är alltså ingen "vanlig" walkon utan mer ett tilfälle att utvecklas och komma i form för våren. självklart blir det spel och man får träna mot varandra.

Så jag undrar om någon är intresserad av att träna lite. Börjar med löpning eller en timma i gymmet innan vi kör igång så man blir varm. Skriv i tråden om ni skulle vilja vara med och köper själva konceptet.

Vilken dag/Kväll skulle passa bäst? Skriv gärna era funderingar. Torsdag eller Måndag kvällar hur skulle det passa från 19-?? eller är Söndag förmiddag bäst?

Vi delar alla på hallhyran och även en slant till Pag/TXR/DDS för grejerna vi använder men vi försöker hålla kostnaden nere..
Skriv vilken av dagarna skulle passa er..

Mvh: Gets

Kommer ingen annan får jag väl spela med fästmön ^^

Sugna:
Gets
PoMMe
Puttefnasken

PuTtE
2007-03-07, 21:57
kan vara på men kan ej säga att någon speciellt dag funkar bättre än nån annan..

Som det ser ut nu så har jag då större möjlighet då jag numera bara skall jobba dagtid (om jag jobbar), då jag skall jobba fackligt på alla Eftermiddags skift och då jobba dagtid istället.

PoMMe
2007-03-07, 23:30
jag behöver röra på mig som fan just nu skulle vara skitkul, men som regel e man isäng senast 23 under vardagarna, så kan vi pricka det e jag På!

Pusher
2007-03-08, 00:50
Låter grymt!
Tisdagar, onsdagar och fredagar är bäst för mig i veckorna.
Lite långt att köra själv dock, någon som kan tänka sig att samåka/hämta?
:D

GOLiO
2007-03-08, 08:06
Jag kan nog väldigt sällan. men skulle jag befinna mig i pite vid rätt tid så kan jag självklart dyka upp.

_forsberg_
2007-03-08, 10:14
jag har pratat med killarna som är i kalix och dom skulle kunna tänka sig att börja åka typ varannan vecka till pite på typ söndag då blir vi typ 5

PuTtE
2007-03-08, 11:05
enkelt skulle ju vara att hyra nån av norrmalmia hallarna med tanke på att grejjorna är nära.

PuTtE
2007-03-08, 11:06
var någon och tittade på nolia hallen som vi blev erbjuden att hyra, den är ju stor och rymlig

Getsemane
2007-03-08, 12:42
Ja jag har sett Nolia hallen och jag tycker nästan att den är för stor om vi inte orkar näta av den. Sen så finns det en hel del bolfällor i den också.

Normalms A-hall är så gott som fullbokad dygnet runt, däremot kan mna om man har tur få en bra tid på ngn av B-hallarna.