handdator

Visa fullständig version : Köpa markör för speedball ?

Doo440
2007-06-25, 18:28
Vi är ett gäng som ska köpa markör med tillbehör och börja spela lite här i piteå =)

Men har lite problem att hitta lämplig markör! Nån som har ett vettigt förslag som vi kan titta på Max 5k till att börja med

Tack på förhand

PuTtE
2007-06-25, 19:08
Eftersom att ni pratar om att spela speedball så bör ni satsa på en billig elmarkör till och börja med.

Dom flesta butikerna har startpaket att erbjuda tex som detta
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=227&art=52759

Den billigaste el-markören som är något att ha med brytöga är Ion idagsläget.

Ni bör även köpa luftsystem från början då det finns förening i Piteå som fyller luft billigt.

PuTtE
2007-06-25, 19:17
Vet ej om det var ni som pratade med Jonny tidigare, men hörde att ni pratat om tippmann pickor.

Om ni skall satsa på speedball så skall ni nog inte välja mekaniska bössor.

Sen är det ju så att inom föreningen så finns dom flesta pickor att testa om ni vill.

Vi skulle ju kunna träffas på banan eller nått och visa upp olika pickor masker m.m.

Så får ni klämma och känna.

Pickor inom PAG/TXR som går att testa:
Shocker
Timmy (Dragon, GZ, 2K2)
Cyborg
Ion
Olika änglar
PM7
DM7

Mekaniska/uthyrnings pickor:
Spyder
Tippmann C98 ACT

Masker:
JT
Vents
Dye Invision / I3
V-force

Magasin:
Halo B
Reloader B ovh B2
VL Revolution
Säkert nån evolution oxo

Som ni kanske förstår så finns det mesta att testa, så mitt bästa råd testa innan ni köper.

Doo440
2007-06-25, 20:36
Jepp det var vi som pratade med jonny idag.

Men det där start kittet verkar ju ganska vettigt till att börja med. kan man gradera upp den där markören senare om man vill ?

_forsberg_
2007-06-25, 21:49
en bra pickor för speedball finns de ju oxå Pmr och Invert mini som båda 2 har de mesta man kan villja ha för en billig slant kolla runt lite på olika paintball butiker och på paintball.se om ni kan hitta något begat

Soda
2007-06-26, 11:32
Inte Invert i dagens läge, många som tjorvar. såg det själv i Helsingborg.

7even
2007-06-27, 09:10
Kontakta mig gärna om ni behöver folk till spel.. jag kommer direkt :D

PuTtE
2007-06-27, 10:43
Håller med soda därför som jag inte tog upp invert som ett val.. lite barnsjukdomar än så länge.

_forsberg_
2007-06-27, 20:02
såg många som spela med dom i tyskland.. dom e grymmt lätta har bara provat en vid crono annars inte spelat med den men de kan vara som ni säger

PuTtE
2007-06-27, 21:21
dom sprängde mycket boll i helsingborg iaf...