handdator

Visa fullständig version : Från Hobby till Sport.

Getsemane
2007-11-23, 01:07
Ett nytt lag inför 2008. De som vill och kan är välkomna om man känner sig bekväm med de riktlinjer och de tankesätt som jag presenterar. Dessa är väldigt enkla och en skiss av de slutgiltiga riktlinjerna men ger en bra hint åt vart jag vill komma. Mycket är dock upp till laget att besluta om gemensamt.

Tanken med laget var att under sommaren, hösten 08 svetsa samman ett team av dedikerade spelare som säsongen 09 skulle börja prestera och tävla på så hög niv som möjligt.

Ledning/Tränare: Efter överenskommelse i laget. Kommer nog att bli aktuellt med en "inhyrd" tränare för vissa helger, har flera namn i bakhuvudet.

Reball : Billig lösning för att kunna träna på ett flertal bollkrävande teknikövningar på sommarhalvåret och ett substitut för att kunna hålla upp tekniken under vinterhalvåret. Vi har som mål att kunna träna i Bergsvikens inomhushall där vi har bra ljus och konstgäs som är skonsammare mot knän och leder och även förser oss med mer realistiska träningsförhållanden.

Färg: Det är mycket mr kostsamt än reball men det den bästa träningen och det enda som gäller vid trävlings samanhang. Vi kommer därför att lägga mycket energi på färgträning under den korta säsongen vi har försöka träna så gott som varje vecka. Vi kommer att hålla till på P.A.G:s bana i Öjebyn och träna mot TXR och andra lag i närområdet.

Färgträningar: Kommer att ligga på en hög nivå. Vi kommer att spela träningar och få ut så många matcher eller upprepningar av en övning på den tid vi kan. Det kostar tid och pengar på en träning så vi använder den till något vettigt. Vi kommer att spela hårt, kan man sätta bollen i nacken istället för packet så gör så. Man tränar som man tävlar. Vi kommer att ligga på en nivå där man inte klaga inte över en bonusboll utan ta det som en man, koncentrera dig istället på nästa match och ta ut det där.

Inför träning ska markörerna ska vara spel klara när man kommer till träning. Batterier ska vara bytta, i markör och i magasin, O-ringar ska bytta och smorda så att vi slipper spilla tid på sånt.

Närvaro: Inga krav på 100% närvaro kommer att finnas, men vi har dock en önskan om att ni tränar själva utanför de lagträningar vi har. Detta kan vara att poppa vid spegeln eller att ha ett fyspass. Ingen kan närvara på alla träningar och vi har alla jobb/skola, familj osv. att ta hand om och detta är inget som förhindrar din medverkan. Prioritering framförhållning och plannering är dock viktigt i sånna samanhang. Hör av dig i tid om du inte har tänkt/kan komma på tex. träning.

Man behöver inte heller vara bosatt i piteå utan man kan mycket väl bo någon annnan plats, men innan större event ser vi gärna att man kommer och deltar i en längre träningshelg.

Den egna träningen är grundläggande i dagens spelsätt och för att lär käna sina egna begränsningar. Med bättre kondition så orkar man hålla igång ett bra och spel där man minimerar misstag och hålla tankarna klara under presssade situationer. Bra kondition innebär att man håller ut längre och att man kan hålla sig skärpt under utdragna spelsituationer. Både löpning och styrketräning är basalt för en spelare i ett lag som vill satsa. Vi ser helst att man springer minst 3 mil i veckan och försöker träna på gym, detta är inget krav men det är önskvär. Då man med bättre kondition och mer muskler också förebygger skador.

Krav på utrustning: Detta är inte aktuellt i dagsläget men senare på säsongen kommer vissa krav att ställas. Kolsyretank eller 3000psi ståltank kommer att behöva ersättas med nya. Magasinet skall vara elektriskt och leverera minst 15bps. Vissa mekaniska pickor som inte är fullgoda för tävlingssamanhang kommer att behöva ersättas inte heller scenario markörer kommer att godkännas då dessa inte är tillåtna på tävling. Utan spons eller gemensamt beslut kommer det inte att ställas några krav på vilken markör du väljer att använda förutom dessa ovanämda. Enda fördelen att ha samma pickor utan spons är att man kan köpa in tech lådor och lätt kan "låna" varandras markörer utan att det ska kännas främmande.

Enhetliga kläder kommer att bli en fråga som ska väckas inför tävling. Detta ger ett seriöst intryck och kan ge ett psykologiskt övertag.

Sponsorer: kan komma att bli aktuell senare.
Bollpriser: Sponsrernas priser, kan bli aktuellt att köpa in en pall och beta av den under en sommar.

Bollkostnaden delas inom laget ingen ska behöva köpa eller stå för den själv. Detta gäller såväl som för träning så som för tävling, av de närvarande.

Målet för 08 i år är att få igång ett lag där träning är grunden för att få till ett bra spel och spelare till nästa säsong ta topp placering i 3kc eller en internationell tävlng.

Det kostar att spela paintball och har man målet att bli bland dom bättre så handlar det om att prioritera pb.

Att bibehålla erfarenheterna i det nya och gammla samt spelstilarna samt att hitta förmågor i olika åldrar är viktigt för att ha en stark trupp som ska kunna vara varierande och flexibel vilket är viktigt inte minst i x-ball.

Välkommen ny som gammal spelare att pm:a mig eller svara i tråden om du skulle vara intresserad av att spela i ett Piteåbaserat lag.!

Spelare som visat intresse:
Getsemane
Putte
Mr_Zeth
Dek
Fail
Mr_Muscle
Foppa ?

_forsberg_
2007-11-27, 17:31
de här kan bli intressant.. spelar gärna med er i sommar

PuTtE
2007-11-28, 16:12
hur många svar har du fått gets ??

Getsemane
2007-11-29, 07:55
All är välkommna att höra av sig nya som gamla spelare.

Jag har fått ett svar ännu men jag räknar med fler :P

Mongo
2007-11-29, 09:59
Ja nog är väl jag på sätt å vis intresserad men jag har ju inte kommit igång än, har ju inte ens nån utrustning vid tillfället, det som just nu stoppar mig från att köpa komplett utrustning är just det om hur mycket det kommer att spelas i piteå trakterna i framtiden. Fast dras det igång ett till lag så blir det väl säkert ganska mycket skulle jag tro.

Lite oväntat var det när jag började kika in här igen att det inte riktigt verkar vara samma engagemang till att spela för många som spelade då jag spelade med jägarns lag, å det är ju lite tråkigt :undecide:

Getsemane
2007-11-29, 21:19
Ja nog är väl jag på sätt å vis intresserad men jag har ju inte kommit igång än, har ju inte ens nån utrustning vid tillfället, det som just nu stoppar mig från att köpa komplett utrustning är just det om hur mycket det kommer att spelas i piteå trakterna i framtiden. Fast dras det igång ett till lag så blir det väl säkert ganska mycket skulle jag tro.

Lite oväntat var det när jag började kika in här igen att det inte riktigt verkar vara samma engagemang till att spela för många som spelade då jag spelade med jägarns lag, å det är ju lite tråkigt :undecide:

Nej i dagsläget saknas det spelare i många delar av vårt land men särslkillt glest är det i norrbotten. Något det förhoppnignsvis ska bli ändring på. Du är välkommen och jag garranterar att det kommer att bli spel i sommar.

Mr_Zeth
2007-11-30, 14:46
Efter som vi skall bygga om en hel del i sommar så törs jag inte lova att jag kan komma att spela så mycket, men med skulle jag gärna vara... åtminstone som måltavla på träningarna, och om tid finns så skulle jag gärna vara med och tävla :D

Getsemane
2007-12-14, 15:47
I början av januari kommer vi att ha ett första "lagmöte" eller iaf träff för intresseade då vi ska reda ut vissa begrepp och sätta upp mål för sösongen.

alla som är intresserade skriv i tråden maila eller ring mig.

Mvh: Emanuel Belander aka gets.

e.belander@gmail.com
Msn getsemane@gmail.com
070 62 99 196

Ps kommer att flytta hem redan i januari - mars så vi kan dra igång tidigare än tidigare tänkt.

Getsemane
2007-12-21, 19:27
Flyttar hem igen vecka två så vi ska försöka träffas ngn kväll på ett cafe eller i ngn lokal. En inbjudan kommer gå ut till alla som hitills visat intresse eller som här efter anmäler sitt intresse, vi träffas förhoppningsvis innan på walkons här i januari.

Pusher
2010-08-24, 00:49
Hur gick det med det här..?

PuTtE
2010-08-24, 09:40
Gets fick ta över som lagkapten i TXR istället... och driva TXR vidare istället... men som vanligt så saknar vi spelarbas...

Orion
2010-08-24, 13:41
Hur blev det med PR-affischer/posters? Hade inte Purken en snygg på G?
Försökt få PT att besöka våra träningar en tid nu, men de dyker aldrig upp. Får ta och ringa till dem och se vad de säger, och får vi ett klartecken på ATT DE KOMMER ett visst datum, får så många som möjligt dra sig till banan om än de inte ska spela.. :)

Pusher
2010-08-24, 22:33
Det är ju helt sjukt att det ska vara så svårt att få ihop folk där uppe!
Vi kanske hinner brainstorma lite till nu i helgen.

Jag ger mig fan inte förän ni har minst 8-10 pers på varje träning... ;oP

togga_
2011-02-23, 12:37
Det är ju helt sjukt att det ska vara så svårt att få ihop folk där uppe!
Vi kanske hinner brainstorma lite till nu i helgen.

Jag ger mig fan inte förän ni har minst 8-10 pers på varje träning... ;oP

nu börjar vi vara uppe i det ;)

Broranton
2011-02-23, 14:00
jo nu börjar det ta sig! :)