Visa fullständig version : Supair bygge
Tänkte testa tillverka 4 st backvärn av pressening från ÖB.
Har läst igenom dokumentationen på de testvärn folk har byggt och dom verkar funka fint. Tänkte därför trixa ihop 4 st så vi slipper dunkarna som backvärn.
Pris per värn bör bli 2-300:-.
Tänkte köra en försluten variant utan extern lufttillförsel till att börja med. I testerna har dom hållt luften i ca 4 timmar. (duger till träning iaf.....
Tänkte om man lägger ner mer tid och e noga på just tätningsbiten så kanske dom håller luften ännu längre.
Det går ju modda dom och kasta in en fläkt om det behövs i framtiden.
Efterlyser därför nån som vill hjälpa till kroppsligt och ekonomiskt? :)
visst kan ja hjälpa till att sy/limma/täta och ekonomiskt kan vi ju kanske dela lite broderligt i laget / föreningen .. eller ? vad kan vi behöva ? limpistol ? limstavar ? symaskin ? stark tråd ? kitspruta ? fireseal ? liten spackelspade ? ngn form av luftkoppling ? ngt att fylla dem med ?
Fiiint :)
Det vi behöver är.
Kollade vad dom andra använt för prylar :)
* Björntråd
* Limstavar (jag har picka)
* Nån form av ventil.
* En fet nål till symaskinen (jeansnål typ)
* Pressening (UV beständig från ÖB)
* Gummistroppar till att gära fästen för "tältpinnar" som håller värnen på plats. (fanns oxo på ÖB)
Jag har en gaska stor manuell pump som kör in mycke luft...tror tom den blåse både när man drar upp handtaget och trycker ner det
kan ju köra med spunnen fiskelina.. adrenaline eller fireline, dock dyr och jobbigt =) men satans hållbar .. ngn form av backventil skulle vara det bästa så det inte far ut en massa luft när man ska "skruva" igen fyllhålet... när ska du fara till ÖB ? ska vi inte börja med ett ? eller ska vi köpa till alla 4 .. kändes dumt om det sket sig totalt eller ? ska vi fara nu ? =)
har fixat en symaskin nu .. en fin en =)
ska vi sy in lagloggan i sömen ? :D
Vi far NU! :)
Jag ringer dig så fort jag slutar... så drar vi
Tommesatan
2002-06-17, 15:01
Cool.. jag jobbar ju 14h idag.. och kväll imorrn och 14h på onsdag.. så jag är upptagen typ.. men hör av er om hur det går.. kanske hinner titta förbi ikväll också.. Så kan jag betala till erik.. Gick ju inte att betala via posten så jag orka it fara in till stan.. :D
Är ni hos Metuz då eller?
Så här ser prototyp 3 ut som våra inspirationskällor på paintball-sverige (http://www.paintball-sverige.com) är på G med :)
Tycker dom lyckats kanon må jag säga.
http://www.paintball-sverige.com/modules/My_eGallery/gallery/badair/paintball-sverige/prototyp3/I~000029.jpg
våran tar sig sakta men säkert ..
Det där blir ju skitabra. ballt
guld :thumbup: ni får starta syateljé sen :D
Över förväntan må jag då säga er, bra jobbat Boys
Jo fan det blir bra!!!!!!!
Men nu vet jag & alla andra väm det är som bästämer hemma hos er.....Hihihihi:thumbup:
glöm inte att dokumentera tillvägagångssättet :)
ni blir nog de första som bygger värn som faktiskt används i praktiken på en bana. Så bilder och sådant skulle verkligen uppskattas.
Just förslutna värn ser väldigt intressant ut och prototyp 4 blir nog ett sådant. Om det hade funkat hade det verkligen varit det optimala.
Det kommer snart en dedikerad sida till bad'air på pb-sverige där vi tänkte samla all kunskap för de som vill bygga själv.
Ser bra ut än sålänge :)
dokumentera ? =)
våld för att dela till lämpliga bitar,
våld för att passa in bitarna mot varandra,
våld för att pressa ihop bitarna,
våld för att sy ihop dem =)
Fan va ni är händiga!!
Det kan man inte tro när man ser er...
lägger upp en film som tyvärr är filmad med en kamera på högkant av en idiot (läses "öge")
http://attacksnigel.net/hump.avi
så fraktar man ner ett sup värn från 3 våningen =)
den med adobe premier kan ju vända på den och maila mig =)
Det enda jag såg på filmen var en ängel som skjuter på ett värn..
/PuTtE
jaja .. la in fel film då =) rätt kommer senare =)
Fan va fint, en 20 st till då =)
nehe det skall ju braa vara 8 cylindrar i en standard sup....
Snyggt jobbat med värnet. Nu kanske putte törs vara med mer än han var senast vi spelade. :evilgrin:
/mutte
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.