handdator

Visa fullständig version : Klubbmästerskap

poovi
2008-05-14, 14:43
Hej alla medlemmar!

Nu är det dags för Klubbmästerskapet.
Under Lapland Game Fair som hålls ute på Nunis ska vi ha vårat KM som är den 31/5-1/6.
http://www.laplandgamefair.se/

Anmäl ert 4-manna lag till jonas_poovi@hotmail.com eller här på forumet
Får du inte ihop ett komplett 4-manna lag, meddela mig så löser vi det.

I anmälan vill jag veta:
Lagnamn
Lagkapten
Spelarna i laget

Regler

Laget har en matchtid på 5 minuter där man kan göra max 4 flagghägningar, dvs max 4 poäng.
2 minuters paus mellan poängen för att ladda ny boll och torka träffar.
Spelar ett lag med mekaniska markörer ska även motståndarlaget också spela med mekaniska markörer. Tippman finns att låna.
Ingen utanför banan får kommunicera med spelarna. Publikens jubel är däremot uppskattat.

UTRUSTNING
Drivmedelsbehållaren måste vara provtryckt och godkänd.
Masken får ej ha modifierats utan ska vara i det skick den var från början, dock får skärmen tas bort.
Endast True semi är tillåtet, ingen ramping, bounce eller liknande.
Endast pippåse är tillåtet, inga pipplugg eller squeegiesar i pipan.
Kläder som är eller kan uppfattas som militära är inte tillåtna, paintballkläder som har camou mönster är undantagna.
Utrustning kan lånas av föreningen.

BOLL
Bollen köps på plats. Pris per låda 400kr (2000st).
Bollimiten är 1 magasin + 1 pod per spelare

CHRONOGRAFERING
Några slumpvalda spelare blir chronograferade innan matchstart av domaren
Flaggbäraren blir chronograferad efter flagghängningen av domaren
Domarna kan under match chronografera vilken markör dom vill
Max utgångshastighet är 300fps

Mvh,
Jonas Poovi

poovi
2008-05-23, 00:29
Vi var idag ut med byggnadsställningarna till ängen som tävlingen ska vara på. Är små fläckar snö kvar med de försvinner troligtvis i helgen när solen tittar fram.
Tyvärr är spelytan inte den bästa så jag rekomenderar att man använder knä och armbågsskydd ifall vi inte lyckas täcka för alla stenar med mattor.
Skydd kommer finnas till försäljning på tävlingen för de som behöver.

Det positiva är att ännu fler i Gällivare kommer se och förstå vad Paintball är då vi finns mitt i en mässa plus att det blir premiär att spela med färg!

Kom på nu att om ni i TXR behöver boll från sissos för lite lek så beställer vi extra åt er (idag fredag). Behöver även lite annan info så ring mig.

poovi
2008-05-28, 21:49
Har ändrat matchtiden till 5 minuter för att det ska bli billigare att spela.

Har lagt till en regel där ett lag som spelar med mekaniska markörer ska även motståndarlaget spela med mekaniska markörer.
Tippman finns att låna.

PoMMe
2008-05-28, 22:47
hur många lag är anmälda nu i dagsläget ?

Toy
2008-05-29, 17:47
True semi unlimited bps eller?!?

PoMMe
2008-05-29, 22:43
Guu va ni håll på me Jonas! hä är en Rookie turnering , coola ner er för **n! :inquis:

poovi
2008-05-30, 07:43
Tror vi blir 6st lag.

Själv har jag ställt True semi med 12 bps limit men jag har inte satt det som en regel.

PoMMe
2008-05-30, 13:40
Ska bli riktigt roligt, ses snart! :)

Getsemane
2008-05-30, 17:54
Pomme tänk på knänen! Nämen skämt och sido, lycka till alla!

poovi
2008-05-31, 01:03
Samling kl 9 på morgonen för tävlingsmöte.
Kör strax därefter igång matcherna.

PoMMe
2008-06-01, 23:19
Pomme tänk på knänen! Nämen skämt och sido, lycka till alla!

haha, du skulle bett TOY passa knäna! :evilgrin:

Sen tack Poovi & resten av LPF för denna sköna färg premiär!
Det är mycke jobb med att få allting att stämma, men det var det lätt värt!

Grymt väder oxå, känner jag är lätt öm på armarna & i nacken :)
Så tack för den hära gången från oss i TXR.
Ses nästa gång :wink3:

poovi
2008-06-02, 07:46
Stort tack själv Pomme och resten av TXR!... pst, GPF om jag får be ;)

Det var riktigt tur att ni kom upp, bl.a så att vi fick någon fler att spela med på söndagen.
Bra initiativ att ta ned banan tidigt för senare på dagen tog han där uppe och vattnade oss efter brännan.

Nästa gång kommer kanske myggen ner till er...förhoppningsvis ännu fler och hungrigare =)

PoMMe
2008-06-02, 08:55
Stort tack själv Pomme och resten av TXR!... pst, GPF om jag får be ;)

Det var riktigt tur att ni kom upp, bl.a så att vi fick någon fler att spela med på söndagen.
Bra initiativ att ta ned banan tidigt för senare på dagen tog han där uppe och vattnade oss efter brännan.

Nästa gång kommer kanske myggen ner till er...förhoppningsvis ännu fler och hungrigare =)

ops GPF förståss :o LPF är ju ett minne blott, jo beslutet att vi städade tidigare var verkligen skönt.
Vi var änndå hemma 20.00 trots att putte insisterade att hålla fartbegränsningarna, packat me kameror mellan gve & lule juh :wink3:

Skulle verkligen vara roligt med en sammankomst i piteå i sommar om än "bara" en rookie 2008

PuTtE
2008-06-02, 12:54
Jo tack till alla i gällivare för en rolig helg med paintball, bara synd med soppa torsk 1,8mil utanför Gällivare och en aspackad och DRYG Toy... mnen han mådde som han förtjänade på lördagen.

Kommer en utförlig beskrivning av resan och toys humör senare.

Synd att det inte kom fler besökare.

/Putte

Mongo
2008-06-03, 08:42
Jo tack för en skit rolig helg, Ska försöka ladda upp de bilder som blev tagna inom kort.

PoMMe
2008-06-03, 08:56
kort kort kort, NUUUUUUU