handdator

Visa fullständig version : min markör.

purken
2008-08-28, 12:09
ville bara berätta att jag har nyss snackat med stratec angående att dom skickade fel magasin och att min ion läcker och allmänt krånglar.
så dom skulle skicka en returlapp åsså skulle jag skickar ner det till dom.
sen skulle dom gå igenom min markör och "fixa" den, lr om det var fabrikationsfel så skulle jag få reklamera den.

jag skulle inte få reklamera den utan att dom kollat upp den.

men dom hade så mycket att göra just nu, så det skulle minst ta 3-4veckor, ( åhh gud vad glad man blir.. :confused: )

helst av allt så vill jag reklamera och köpa nån annan markör. men men..
den som lever får se hur detta slutar.... :freak:

mvh purken.

PuTtE
2008-08-28, 15:26
www.notisum.se

Konsumentskydd 2000
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20000274.HTM

Konsumentens ångerrätt

13 § Konsumenten har rätt att frånträda ett distansavtal eller ett hemförsäljningsavtal (ångerrätt) genom att till näringsidkaren lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag som anges i 15 § (ångerfrist). Konsumenten har alltid rätt att lämna eller sända meddelandet inom sju arbetsdagar från den dag som anges i 15 §.

17 § Konsumenten får utöva sin ångerrätt endast om den vara som han eller hon har tagit emot hålls i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller dock inte om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka varan eller på grund av någon omständighet som inte kan hänföras till konsumenten.

Det enda du gjort är ju att öppna och skjuta, har ej funkat från första dag, försökt åtgärda men felet går ej att avhjälpa på egen hand.

Tycker du skall stå på dig att dom skickar dig en ny picka omg, då du inte kan vänta i 3-4 veckor med tanke på den korta säsongen uppe i Piteå. Och om dom inte går med på det, så skall du ha pengarna tillbaka då du inte kommer att kunna utnyttja varan du köpt.

Bara trycka upp lagen i ansiktet på dem.
/Putte

purken
2008-08-28, 16:20
jag ska göra som du säger putte.
ringer dom imorgon för att dom har då stängt av telefonen nu!
tack för rådet!
mvh.

purken
2008-08-29, 12:13
just pratat med stratec igen!
dom ville kolla på markören innan dom reklamerade..
och det vart nästan PRIO1 för dom, så inom 12dagar så skulle jag antingen ha den hemma hos mig renoverad, en ny markör eller pengar in på mitt konto.
och ett nytt magasin (rätt, förhoppningsvis ;))skulle dom skicka direkt dom fick in mitt gamla.

dessutom så far jag ner till skellefteå ikväll och köper mig en beggad invert mini.
sen blir det att lägga ut ion:en på försäljning då den kommer tillbaka :)
så allt löste sig relativt smärtfritt ändå.

mvh purken.

PuTtE
2008-08-29, 14:02
du köper alltså Lummes mini ??

purken
2008-08-29, 16:20
du köper alltså Lummes mini ??

yepp det var då tänkt så :)

Hoagie
2008-08-29, 17:14
just pratat med stratec igen!
dom ville kolla på markören innan dom reklamerade..
och det vart nästan PRIO1 för dom, så inom 12dagar så skulle jag antingen ha den hemma hos mig renoverad, en ny markör eller pengar in på mitt konto.
och ett nytt magasin (rätt, förhoppningsvis ;))skulle dom skicka direkt dom fick in mitt gamla.

dessutom så far jag ner till skellefteå ikväll och köper mig en beggad invert mini.
sen blir det att lägga ut ion:en på försäljning då den kommer tillbaka :)
så allt löste sig relativt smärtfritt ändå.

mvh purken.
sweet! du kan jo hoppas att dom råkar skicka nå dyrare å bättre än Evo3 magget :)

PoMMe
2008-08-29, 22:10
satan, den hade jag vart sugen på, damn you!

purken
2008-08-30, 10:58
hehe :) den ligger hos mig nu och vilar upp sig ;)

purken
2008-09-18, 21:42
idag ca 15 dagar efter jag skickade ner allt till stratec har jag ej fått tillbaka ett skit..
men hade dock ett missat samtal av dom märkte jag just..

så jag får se vad dom säger, dom lär väll ringa upp igen.. det tog då inte max 12 dagar att få det men men ;(

purken
2008-09-26, 18:13
4veckor senare!!

idag har dom skickat paketet från stratec!!
så det kommer till veckan, får se vad fan dom har gjort då...
hahaha! kundservice när den är som bäst,, eller? :O

Getsemane
2008-09-26, 18:28
Helt underbart..

Hahah :P

Ja ma måste ju unda vad det är för fel när de funderar på att anställa Foppa :P

PoMMe
2008-09-28, 22:36
vart han anställd eller?

purken
2008-09-30, 17:17
fick paketet idag!!

Bytt regulator & Batteri på IONen, fabrikationsfel på regulatorn!
Och ett genomskinligt EVO3 Magg :D Wiie