handdator

Visa fullständig version : Paintball i norrbotten

Getsemane
2008-09-27, 00:05
Jag kontaktar er med en förfrågan om ni skulle kunna tänka er att vara värdar för en av 3 deltävlingar i en 3-manna X-ball serie under sommaren 09. Denna serie skulle vara en norrlandsserie. Då vi sett ett uppsving av deltagare och lag i norrland under 07-08 ser tiden ut att vara mogen för en ny sådan. Bifogar ett kort utkast på vad som skulle kunna bli nedan.

Nu när det finns spelarunderlag lokalt vilket fattades under åren 2005-2006 för att genomföra ngt sånt så hoppas jag att med gemensamma krafter så ska vi kunna realisera en ny "norrlandsserie".

Hur detta kommer att se ut och vart de kommer att arrangeras är inte alls klart på ngn punkt. Kontakter med sponsorer, föreningar och kommuner kommer att behöva tas så det är lika bra att vi sätter klotet i rullning.

Varför jag föreslårx-ball är för att det är det formatet som kommer och är roligast att spela. Detta är ofta privilegat för de högre div så här får man prova det i ett enklare utförande.

3-manna: enklare att få ihop lag sen så minskar risken för att vi måste ställa in pga för få anmälningar.

Tänker mig i dagsläget ett utförande som skulle kunna likna det nedan.

Format : 3-manna X-Ball
Ramp: Cap 12 bps Mill/psp ?
Div : Open
Plats : Piteå, Härnösand och Umeå ?
Datum : Enligt överenskommelse
Anmälningsavgift : 1000 sek ?
Time : 10 min eller först till 3 poäng
Turnover : 3 min
Grundspel: minimum 9 matcher / 3 games
Lag : 8-16
Antal spelare: Max 4 + ev pitcrew och sideline coach
Pot limit : Ingen
Boll : Buy On Site för att stödja sponsorernas medverkan

Tänker mig 3 deltävlingar i 3 olika städer (3 eftersom att det i skrivande stund finns 3 st supair banor i min vetskap) Tänker då på Piteå, Umeå och härnösand. Ev fler om det är flera som är intresserade av att arrangera.
.

Ranking:
(1-R)x200 = serie poäng

R = lagets placering / total antalet lag

Vinnarna av serien får gemensamt pris som alla arrangörer delar kostnaden för. Även ett mindre pris för varje deltävlings vinnare.

Vad tycker ni är detta något som lockar?

joel wizards
2008-09-27, 00:15
jag kan va intresserad av att arrangera en tävling i östersund

så om det låter intressant maila mej
mvh Joel

Getsemane
2008-09-27, 00:21
Satt just inne på er hemsida och kollade runt, funderade om jag skulle slänga iväg ett mail. Kul med folk som är intresserade.

Skulle riktigt kul med ytterligare en deltävling. Ni är helt klart välkommna att bidra. Ska skapa en ny rubrik snart på forumet där vi alla kan samtala om detta.

Pusher
2010-09-07, 22:59
Lyfter den här tråden för jag tycker idén är bra och det känns viktigt att ni försöker köra något lokalt också, inte bara åka söröver och lira :)

Pierre ÅngePK
2010-09-23, 14:48
Håller med föregående i frågan =)

Finns säkert lag i nord-Norge oxå som man kan locka med sej.

Vintertid kör Bräcke paintball reball-tävling vid sportlov och påsk i sporthall.
Ångeklubben ska försöka ordna någon tävling i höst liknande Bräckes.

Undrar hur Ö-vik eller Umeå har för förutsättningar att arrangera?
Tänker mest på reball gällande ovan men samma gäller färgspel på sommaren.
Där kan säker det att ordna något på orterna oxå.

Frågan är om det finns lag som är intresserade eller ska man försöka satsa på xball 3-manna variant tro?

Pusher
2010-09-26, 17:50
Jag skulle gärna åka upp över en helg och skjuta lite mygg ;)
Borde väl rimligtvis kunna dra med mig några krigare för ett helt lag också.. :)

togga_
2011-07-19, 17:08
http://paintball.se/forum/showthread.php?p=371522#post371522

Verkar ju finnas spelunderlag. Kanske något vi borde styra upp till nästa sommar?

Broranton
2011-07-19, 17:36
hade varit sjukt skoj! :)