handdator

Visa fullständig version : Chronografen?

poovi
2008-11-06, 23:02
Det var en riktigt kul första träning och ser fram emot nästa som är planerad söndag 16/11.
MEN chronografen är borta!
Hittar vi inte den så blir det tyvärr ingen träning. Så kolla i era väskor om den råkat trilla i.

Ca 2000st reballs saknas också. Har du glömt tömma magget efter träningen och råkat få med dig boll hem så gör det inget, bara bollen kommer tillbaka till hallen.

Hoppas vi ses den 16!

Mvh/ Poovi

Riiiiickard
2008-11-13, 08:58
blir det nå spel på söndag

poovi
2008-11-14, 18:33
Nej tyvärr inte =(

Riiiiickard
2008-11-23, 20:12
när ska vi spela igen? och var för lyser det ibland i hallen på veckodagarna?

poovi
2008-11-24, 10:29
Vi börjar spela när chronografen kommer fram.
Det lyser där för vi bygger en bouldervägg och ibland bollar jag och ibland pga uthyrningar.

Riiiiickard
2008-11-24, 20:35
okey

purken
2008-11-24, 21:53
Vi börjar spela när chronografen kommer fram.

har ni inte hittat cronon ännu?? misstänkts stöld eller? :worried:

miXon
2008-11-25, 00:17
Fattar inte varför alla ska straffas pga att chronon är borta (nästan alla, såklart inte er), det är fler än vi osm har accsess till hallen. sen stinker det att ni är där, jag har hjälpt som fan och hållt i uthyrningar, fixat nödvändigheter som tex kundkorgarna till bollen, vem fixade dem? jo jag, det är i såna fall man duger, men nu får jag inte vara med och spela. Sen såg jag att det försvunnit 2000 boll... först sa ni 4000, sen var det mitt i allt 6000 och nu är det 2000? :S och varför ska vi betala för medlemskort när vi blir portade för att saker försvinner? varför skulle vi ta från våran förrening? låter inte det lite konstigt i dina öron, jonas poovi? vad skulle vi med chronon till?

PoMMe
2008-11-25, 20:19
Tänk på att man får räkna med en del svinn på varje träning, skulle inte förvåna mig om vi tappar minst 100 - 150 bollar per träning.

Dom små rackarna tar sig överallt ;)

miXon
2008-11-25, 20:39
Tänk på att man får räkna med en del svinn på varje träning, skulle inte förvåna mig om vi tappar minst 100 - 150 bollar per träning.

Dom små rackarna tar sig överallt ;)

Tack! det är det jag menar, 2000 bollar kan lätt försvinna, i den mängden boll så försviner lätt en och en annan boll

purken
2008-12-03, 18:25
hur går det för er? har detta klarats upp eller???

Riiiiickard
2008-12-04, 07:46
nopp inte det

purken
2008-12-04, 14:16
shiit vad trist :/

miXon
2008-12-04, 15:06
shiit vad trist :/

Ja det kan man säga, speciellt när poovi påstår att det är någon av oss som tagit den, och det kan kan inte förneka, det är ganska uppenbart i det kan skrev i sms... han menar att VI har tagit den an någon jävla anledning och därför får vi inte spela. vet inte om han njuter att visa makt eller vad, men det gör mej riktigt sne när han gör så... har hjälpt som fan med allt... och jo! till dej poovi om du nu läser detta... VEM var det som fixade bidrag av ungdommsrådet? VEM var det som åkt dit på min jävla sovmorgon och startat skiten bara för att du ska få sova lite längre efter att du jobbat natt? VEM var det som fixade kundkorgarna som du inte lyckades fixa? VEM ör det som lagt ut mängder av spons blanketter och slavat runt? VEM är det som hjälpt som fan med att hålla utnyrningar? MED MERA MED MERA tänk på det! jag har hjälpt så satans mycket och många andra med, inte bara jag som SLAVAT för denna "förrening" och det är inte bara jag som är pisst off på denna skit, utan många fler. Sen så måste jag bara få påpeka en grej... OM nu chronon verkligen är borta vilket jag börjat tvivla på så undrar jag bara... ni har ju uthyrningar? är det inte rätt oprofessionellt och oansvarigt att hyra ut utan att chronografera markörerna? det tycker jag iallafall, för ni har ju varit riktigt noga med det ett tag. -.-

miXon
2008-12-04, 15:09
vill än en gång påpeka DET ÄR FLER ÄR VI SOM HAR ACCESS TILL HALLEN!!! det kan varit vem fan somhelst som varit där, det kan ha varit ni själva som slarvat bort den! sluta fan och anklaga oss andra för sånt gör oss alla RIKTIGT sura

poovi
2008-12-04, 18:07
Verkar vara några som har en del funderingar & här kommer en liten redogörelse.

Vet inte när jag påstått att det är du (Micke) som tagit chronografen. Har inte heller sagt att DET ÄR någon som tagit den utan att det kan vara någon tagit den, eller råkat få med sig den. Eller så har den bara helt enkelt försvunnit som saker gör ibland...i alla fall för mig och många andra. Har varit inbrott i butiken som var nedanför oss och den kan ha blivit tagen då, men varför vi inte har beställt någon ny chrono ännu är för att vi ger den en chans att komma fram. Visst kan det vara bra att ha två stycken ifall den bortsprugna kommer tillbaka men det har och är verkligen inte högsta prio just nu att köpa en ny eftersom hyran äter alla pengar idag. Men det lutar åt att vi får beställa en ny i alla fall.

Uthyrningar har vi beslutat att ha för att kunna få in pengar till hyran. Trycket på markörerna är ställt så att bollarna knappt kommer över planen (20m) och är då på god säkerhetsnivå för deltagarna. Att jag har varit där och pangat har jag aldrig påstått att jag inte har gjort. Den 24/11 tidigare i samma tråd skrev jag såhär "Det lyser där för vi bygger en bouldervägg och ibland bollar jag och ibland pga uthyrningar." Hallen kommer alltså att utökas med en liten klättervägg så att hyran kanske blir lättare att betala. Alltså förhoppningsvis mer pengar att köpa mer reballs för.
Hörde att vissa i somras tyckte att föreningen till och med skulle köpa färgboll till alla medlemmar men det kan jag säga det kommer troligtvis aldrig att hända. Rabatt på boll har föreningen alltid haft för sina medlemmar och det kommer vi alltid försöka ha.

Jag är väldigt tacksam för allt ditt arbete Micke som du bidragit med. Antar att du vet att det är en ideell förening och det innebär att medlemmarna i föreningen jobbar ideellt för sitt intresse (slaveri kallar du det) . I utbyte för sitt ideella arbete får man syssla med sitt intresse, precis som du har gjort hela den tid som du fått vara i hallen. För 200:- i medlemskort har medlemmar fått spela varje söndag eller torsdag och ibland bägge dagarna under vårterminen. Mentally Twisted fick även vara där en period på onsdagar. Vad kostar det i andra hallar. Vad hade det kostat hos er i PAG/TXR? Kanske vi är lite för billiga...

Tror sen Micke att du bara försöker få mig att verka dum, för jag tror egentligen inte du vill att jag ska svara på dina VEM som fixar VAD frågorna. En kundkorg tror jag inte är mitt största hinder att kliva över...

Har hört att det är många som vill komma å spela och det är jättekul att höra. Väntar på en ny chronograf och att göra i ordning hallen. Om några från pite vill komma upp med chrono å spela redan nu på söndag eller någon annnan helg så kan vi göra det.

/Jonas

miXon
2008-12-05, 01:37
Jag vet att det är en ideell förrening, jag syslar jävligt mycket med sånt, jag menar att vi inte får något för det, och har du aldrig påstått att någon har tagit det? det är jävigt uppenbart du... det började med att markus ringde rille och frågade var den var och han hade ingen aning, sen frågade han om jag hade tagit hem den. detta är dock inget jag hört med egna öron, bara något rille sagt så det lämnar jag som en lös tråd... men jag har kvar smsen...

Micke: Hej, asså har ni lagt ner paintballen eller?
Jonas: Nix, har du läst i forumet. Chronon är borta.
Micke: Ok :S ja vilka har varit där? förr har vi ju kört utan. innan ni köpte den
Jonas: Vi kan inte ha träning om grejjer försvinner. När den kommer tillbaka kan vi börja igen.
Micke: Men vafan? tror du att någon av oss har tagit den? är inte ni där och tränar då?
Jonas: Har ingen aning om var den är. Vill bara att den kommer fram minst lika mycket som du vill andtar jag. Och jo, jag är å pangar ibland.
Micke: Men varför får inte vi andra spela då?
Jonas: Det har hag ju nyss förklarat. För att grejer vi behöver försvinner. Om vi ska köpa nytt hela tiden kommer vi snart inte ha råd med hyran. Därför vill vi få alla spelare att förstå att grejerna ska tillbaks! Tycker du att det är konstigt?
Micke: Men vad gör ni där då? varför tror du att någon av oss har tagit den? det är ju sjukt...

Jag och många fler tycker att det är väldigt uppenbart vad du menar med bla. detta "Därför vill vi få alla spelare att förstå att grejerna ska tillbaks!" och jag har aldrig påstått att du anklagat just MEJ för det, utan oss alla. Det är förs nu som du sagt att det kan bero på andra saker efter jag sagt miljoner gånger DET ÄR FLER ÄN VI SOM HAR ACCSESS TILL HALLEN. sen ahr du aldrig nämnt något om en klättervägg. jag ahr kvar alla sms. Jag vet inte om det är jag som är trög men jag fattar fortfarande itne poängen med att itne låta oss andra spela om du nu inte tror att det är någon som tagit den? vad är poängen med det?

Och du nämnde bara kundkorgarna att det inte är något hinder... detta låter lite otacksammt, det är som sagt itne bara det som jag med fler gjort, du vet vad vi har gjort för denna förrening och för att den ska funka så bra som möjligt, men du utesluter ju oss.

/Micke

PuTtE
2008-12-05, 12:47
Poovi opch Mixon...

Tycker ni borde sätta er ner och ha ett möte och prata igenom hur ni löser detta. Ni kommer nog inte att lösa det genom att sitta ocj skriva på forumet, för där kan ni bara missförstå varandra då ni inte kan se varandra i ögonen samtidigt som ni säger/skriver saker.

Sen som ni är inne på så jobar man ideelt i en ideel förening och vissa jobbar mer än andra så är det i alla andra föreningar oxo, det är det som kallas eldsjälar, som jobbar på för att underlätta för andra. Ju fler sådana desto bättre.

Och precis som Poovi säger så har ni det bra och billigt. I TXR/PAG så får man betala 90kr/gång varje träning då vi varje gång måste hyra en sporthall eller liknande. Har man köpt in en reballlåda och lagt den i reballpotten så betalar man endast 50kr/gång.

Vårda den lokal och det ökade intresset för paintball som ni faktiskt har... jag tycker ni gör ett skitbra jobb där uppe i norr.

Hoppas vi får komma upp och lira boll med er nästa sommar oxo... eller kanske träffas på en ny "norrlandsserie".

/Putte

miXon
2008-12-06, 03:33
PuTtE

Jo jag vet att det är billigt, men saker och ting funkar inte så bra i denna förrening. saker som man skulle kunna lösa om alla hade ett möte. jag är verkligen tacksamm för dem träningstiderna vi fått på onsdagar, men jag har även erbjudit att betala för det. men nu har vi blivit portade för något som vi inte ens har gjort, och nu verkar ju poovi är inne på att han inte tror att någon tagit den eller jag vet inte, så jag uppfattar det så just nu, men varför blir vi uteslutna då?

I en förrening så ska väl alla få vara med och styra och känna sej delaktiga och vara delaktiga, men så känns det inte i denna förrening, jag talar för fler när jag säger det.

På grund av allt tjaffs som varit helatiden så börjar jag starkt att tappa intresse för paintball, känns som att det bara är relaterat till massa tjaffs, och sånt pallar jag inte. speciellt inte nu av personliga skäl. Det är många som redan slutat, av anledningen att dem tycker att allt funkar så dåligt, sen finns det några som verkligen vill och hoppas på en lösning, men allt tjaffs får en att tröttna.

PuTtE
2008-12-06, 16:16
Micon jag har full förståelse för att ni har det "infekterat". Jag tar inga sidor i frågan.

Träffas och sätt er ner allihop där ni "pratar ut". Tror ni löser detta bäst genom att prata med varanadra öga mot öga.

Jag tror ni löser detta med enkla diskussioner.

Vet bara hur mycket som har startats i TXR pga att vi inte sagt saker öga mot öga utan på forumet där man kan missuppfatta, tolkat och analsyerat saker olika fast ändå samma textsnutt. Men måste ju medge att det är så enkelt att skriva på ett forum....

/Putte