Visa fullständig version : beyond söker spelare
tjena vi i Beyond söker en till medlem (div3)
vi är ett nybörjar lag som bara tränat 1-2 månader, vi är seriösa och ska börja tävla, vi har planerat att ställa upp i JT challange serien första deltävling 25 april-09 ( tänk inte för lite träning för att tävla vi ställer upp för erfarenhet och för att de är kul) finns bara ett stopp för detta och det är att vi bara är 4 st i laget och det är en 5manna tävling.
så vi söker dig som är beredd att träna 1 gång i veckan ofta mer.
är seriös.
bor i piteå eller närheten.
vi är ett lag på 90-92 men åldern spelar ingen roll =) pm mig vid intresse ( pm:a även om ni bara vill pröva spel med bara laget eller P.A.G)
jag kan gärna vara med och träna med er iaf :)
som det ser ut nu purken så kmr vi ha träning bara för laget en gång i veckan och varannan vecka kör vi så vem som helst får komma så då är du mer än välkommen.
fast vi ska planer lit till kanske blir 2 träningar i veckan varav en som vu bjuder in andra =)
vi kör snapbox och lite roliga övningar som är rätt bra lite halv inspierade av dynastys filmer :) men info kmr sen och vi lägger upp i game on
Ett tips togga, kör inga enskilda träningar, ger alltid mer att köra öppna.... att stänga ut andra resulterar bara i gnabb....
Togga har du nått nummer man kan nå dig på skulle vilja snacka med dig/er.
/Putte
här har du toggas nummer PuTtE 0768356021 ;)
Haj, har snackat med Togga nu.
Har förklarat hur PAG funkar och vilka "löjliga" krav som finns för att få tillgång till alla saker.
Kravet för att få tillgång till sakerna som PAG medlem är att träningen är öppna för andra PAGare. Genom PAG har man tillgång till följande saker:
14 000 reballs
2 nya snap-cage:ar
Dykkompressor/dyktuber/fillstaions
13 Tippmannpickor med masker och luftsystem
2 st Ions, om bara Öge fixar dom ;-)
7 manna Sup-Air bana
Flera 100m Paintballnät
Paintballbana på sommaren, som klipps med PAGs egna Åkgräsklippare.
Samt inte minst ju fler som spelar desto roligare och desto mer lär man sig... sen är all kunskap som finns bland spelare och medlemmar i PAG värdefull, denna kunskap kan vi föra över på er som precis har börjat... har ni en picka som strular så hjälper någon i PAG er mer än gärna, har ni frågor angående utrsutning så är det bara att skriva så svara vi så gott vi kan.
Kostnaden för att reball träna är ju olika beroende på vilken lösning man väljer, kastar man in en låda reball i potten och är medlem i PAG så kostar det 50kr/gång, är man endast medlem i PAG så kostar det 90kr/gång och icke medlem i PAG 120kr. Medlemskapet i PAG är gratis fram tills man fyller 25år. Dessa regler bestäms ju varje år och är man med så får man tycka till samt vara med och besluta.
Alla pengar som kommer in via reballen går oavkortat till att köpa in fler reballs eller för att underlätta reball spelandet.
Togga får väl snacka med er och berätta vad jag sa..
Sen behöver alltid PAG fler spelare som brinner för paintballen I Piteå .....
/Putte
så vi kommer, varje gång vi tränar att behöva betala 90 kr även om vi fixar hall och luft ? de blir dyrt dehär xD
Danne ni måste inte köra via PAG... men kostnaden är densamma för mig som den är för dig, den är lika för alla medlemmar i PAG.
Jag som dessutom är över 25 måste även betala en medlemsavgift till PAG... men jag har till och med kastat in 3 lådor med reball till potten, men jag tränar ändå för 50kr. Valet att kasta in reballs till potten är ju upp till var och en, hänger väl egentligen på hur mycket man tänkt lira.
Hall hyra och luft kostnad står reballkassan för... är det nu så att ni fixar en hall eller lokal gratis så medför det ju att reballkassan får mindre kostnader och då tycker då jag att det bör bli billigare att träna på dom tiderna då kassan inte behöver betala någon hyra.
Alltid lättare att svara på frågor över telefonen så är bara att ringa om du/ni vill snacka. 070-8647581
Ni får ju väga fördelar mot nackdelar... köpa in 14 000 reballs (25 000kr) slipp sopa upp bollen hela tiden, köp in 2 snapcages (8150kr), köp en 7 manna sup-air bana (25 000kr), köp in en dykkompressor (17 500kr).
Pengarna till allt detta kommer från aktiva medlemmar som tillsammans betalar en låg kostnad för att kunna göra det dom älskar, att kunna spela paintball, samt även från uthyrningarna som föreningarna tar på sig och slutligen bidrag från riksförbundet SVEROK.
Ni har väl redan 2 lådor reballs behövs ju bara 2 lådor till så går ju kostnaden ner till 50kr/gång.
/Putte
du har så rätt ;) blir nog att köpa en låda å kasta in efter jul då man förhoppningsvis har bra ekonomi =)
Är väl dags att ansvarig lägger sig i.
Jag har pratat med Grans naturbruksskola och lyckats förhandla mig till ett bättre timmpris.
Detta genom ''sponsring''.
Vi tänkte köra dessa träningar som ett ''billigt'' alternativ till Walkons. Som det ser ut kommer vi köra Regelbundna träningar varje lördag eller söndag kväll, vilket är inte bestämt. Vi kommer förmodligen göra så att Alla inom PAG är välkommna, samt folk som vill prova på. Som vilken walkon som helst.
Men PuTte, du säger att: Hursomhelst så kommer alla som medverkar i dessa träningar måsta betala 90/50kr. På det har laget en fråga: Pengarna som blir över från hallhyran, går de till PAGs kassa. Eller är det vårat?
Timpriset som Beyond har är 45kr/timmen. För allt annat gäller 150kr/timmen.
Men som togga säger, så är det mest inriktat i Tränigssyfte. Övningar och liknande.
Att vi lånar Några värn. ( 2-4st) och en låda Reballs.
kontakta mig. Lokal ansvarig på 073-8083850.
hur stor är hallen som ni ska köra i på grans?
hmm, tror inte de är full storlek men den är inte liten, skulle dock inte gå att köra samma storlek på banan som vi brukar ha.
men de blir nog bra iaf ^^
hmm, tror inte de är full storlek men den är inte liten, skulle dock inte gå att köra samma storlek på banan som vi brukar ha.
men de blir nog bra iaf ^^
okej okej! :) för dom tar ju 50:- i timmen för en liten hall å 90:- för en stor på kommunens lokalbokning.
men om ni bara behöver betala 45:- för en mellanstor så är det ju kanon!! ;)
Orion som jag skrev i ett inlägg tidigare
"Alla pengar som kommer in via reballen går oavkortat till att köpa in fler reballs eller för att underlätta reball spelandet."
Dvs säga pengarna går inte direkt i PAGs kassa utan till en reball/walkon kassa från vilket hallhyra betalas. Sen beslutar vi gemensamt vad som skall göras av pengarna som hamnar i kassan. Men från start så sa vi att vi inte skulle ha kassan för att tjäna pengar till PAG utan att allt som kom in skulle gå tillbaka till reballverksamheten. Som jag då skrev tidigare för inköp av reballs eller inköp av utrustning som underlättar för oss att samla upp bollen eller spela. (varje träning innebär ett visst svinn av boll som med tiden måste köpas in igen, personligen har jag en dröm att vi skall nå till 20 000 reballs så att vi skulle kunna lira 10 st med 2000 boll var ungefär som på en vanlig boll träning på sommaren, vi trodde att vi var där men killen som skulle sälja oss 10 000 reballs hörde aldrig av sig då vi kom överens om att vi skulle köpa bollen av honom) Dom 2 snapcagarna (8150kr) som nyss köptes in betalades av PAG inte av reballkassan, detta beslutades på årsmötet i år och efter mycket väntan från tillverkaren så dök dom till slut upp.
Vet ej statusen på reballkassanidag men gissar på runt 5000kr, men tror den har lite skulder till PAG på lokalhyror, för det är PAG som får räkningen av Kommunen.
/Putte
Okejokej!
Då tror jag att jag fattat någorlunda^^ :P
Som danne sa så är Hallen medelstor.
vi hade ju tänkt att få in lite pengar till lagkassan pågrund av tävlingen som näms i övredelen av tråden... varav att vi bara ville låna reballs och sen ta ut efterskottet från hyran till kassan. men det blir nog som orion säger att träningarna är öppna för alla, alla tjänar ju på att pags reballkassa blir lite rikare^^
ni kanske vet något sätt vi kan tjäna in pengar till lagkassan? på/av (Beyond) nått lätt sålt eller något liknande?
ni kanske vet något sätt vi kan tjäna in pengar till lagkassan? på/av (Beyond) nått lätt sålt eller något liknande?
Att ni KRÄVER att alla i laget (som åker på tävlingen) betalar in en slant tilll ett konto varje månad, poff har ni anmälningsavgift och bollkostnaden betald typ.
Skulle denna sedan inte kuna närvara på tävlingen går dom inbetalda pengarna inte tillbaka till denne spelare utan används till en ersättande spelare.
Behöver ju inte handla om några stora summor, slantar alla 5 in 100kr/mån tills i sommar har ni ju en bra del betald av kalaset.
Räkna med att varje tävling kostar ca 3000kr/skalle om man är 5-6 personer som åker med allt inräknat.. Kan ta fram gamla kalkyler om ni vill... finns en mängd sådana i TXRs lagforum.
gör gärna det PuTtE, de känns fortfarande lite onödigt att fara då de trots allt kostar 3000kr * 3 och vi bara har spelat knappt ett halvår.
Ni kommer inte att ångra er.. är det roligaste som finns...
Kalkyl på Uppsala
Anmälningsavgift 2000kr
Bensin 2 bilar 85*2*2*12=8160
Boll 6 lådor 2400kr
-------------------------
summa 12560kr
Till detta tillkommer boende, vandrarhem ligger ju kring 150kr/natten som billigast, räkna två nätter, dvs åka ner fredag och hem söndag. Ligger ni på hotell så landar ni på 200-300kr/skalle/natt i boende kostnad. Sen till kommer ju allt käk oxo.
Men här är våran kalkyl då vi var ner till Helsingborg2007 och lirade X-ball, vi hyrde en minibuss och bodde på hotell, totalt 6 spelare, sen käka vi på Österns pärla som hade grym kina mat. Sen är det ju över 150mil till helsingborg och krav på IDkort på 3kr tävlingar.
Xball kalkyl
3000 Anmälningsavgift
2200 Hyrbil
4726,5 Bensin (395,88 liter)
3240 Hotell vistelse
3600 Boll 12lådor
1200 Idkort 6st
1300 Kinakäk
19266kr delat på 6 pers 3211kr
Går ju även att flyga till stockholm, men glöm inte bort att räkna med alla kostnader för transport mellan stockholm-uppsala, samt mellan boendet och tävlingen.
vi har kommit fram till att tåget blir billigast eftersom vi får 30% student rabatt första och sista deltävlingen den under sommaren gäller nog inte csn kortet... men då fick vi tåg tur och retur till ca 1000 men det kommer även ut billigare resor 90 dagar innan avgång. så vi testade detta och kollade vad det skulle kosta nu i januari och då var priset 455 kr tur och retur sen finns det en camping i närheten för 695 kr natt och de delat på 5. blir 130 nånting... sen far vi torsdag kväll kommer dit fredag morgon sover till lördag tävlar och far hem kring 21.00 lördag kväll. sen hade vi räknat med 3 lådor boll fast de verkar ju gå åt mkt mer när du föreslog 6 lådor. men med 2-3 lådor boll boende mat och tävlings avgift och tåg tror jag om jag inte minns fel att det bler ca 1200/person. sen lägger man budget på 1500 ifall mer tillkommer. Danna måste ha sovot på lagmötet eller något när han tror att det vart 3000. Sen så far vi ju för att lära oss och ha en riktigt kul helg danne inte för att vinna. så om du tycker att vi tränat för lite så sluta var sjuk och kom å träna haha^^ ne skojja bara krya på dig vi syns!!
Om ni kommer undan så billigt på både resa och boende så blir det billigt, men ni får minst räkna 1 låda per skalle i bollåtgång.... Sen får du ju räkna transport mellan station och boende samt mellan boende o tävling.
Resa 455*5=2275
Boende 695
Avgift 2000
Boll 2400
---------
Summa 7370 delat på 5 skallar =1474kr, tillkommer mat och resor lokalt i Uppsala.
Om det blir tävling på samma område som Koffe (han som fixar tävlingen i uppsala) hade den i år så kommer ni behöva bil för att ta er dit.
Det området ligger ca 1,5 -2 mil norr om Uppsala.
// Mattias
Om det blir tävling på samma område som Koffe (han som fixar tävlingen i uppsala) hade den i år så kommer ni behöva bil för att ta er dit.
Det området ligger ca 1,5 -2 mil norr om Uppsala.
// Mattias
dom ska ha tävlingen i centrum riktigt vars i centrum säger dom inte än ska tydligen bli en överasskning... så de blir nog att värma upp benen dit :P
hehe, vi började som er, åkte bil, sov på en badplats i tält, vissa sov i bil.
sen provade vi väl en stuga för det var mer bekvämt, sen aldrig mer tält.
sen provade vi hotell och fan så bekvämt :P
Jepp, med ålder och arbete kommer önskan om bekvämlighet :)
oj 2-3 låder boll lät lite. Tror vi gjorde av med 10-11 låder sista deltävlingen i JT.
Getsemane
2008-12-11, 15:49
Skjuter ni ca 3 lådor boll på en tävling kommer ni inte att komma långt. Ett litet tips är att låt pickorna aldrig vara tysta. Skjut på allt och alla. Ser ni ingen så blindspotta och chansa hej vilt. 1case 1 kill
Ser ut som om Vi fortfarande har Mååånga felberäkningar kvar:P
Haha. Okej. Så ungefär 10lådor. och vi är 5 i laget. 11 matcher... Ger oss inte ens 200bollar var per match om 10 lådor ska räcka..Hahaha. Plånboken säger Flaxflaxflax.
Nån som har nått mer att kommentera så att vi kan börja planera en Budget?
200 bollar?? hur klarade ni er drhp?
om vi säger 1000 bollar/pers/match blir ju mer än 25 lådor mer än 10 000 kr bara för bollar. hur har någon råd med denna sport? xD blir och ragga sponsor av alla pites företag.
Jag tror på den Togga;P Haha
la en tråd och gär är lite tips om bollarna och de Beyond! http://www.paintball.se/forum/showthread.php?t=32408
200 bollar?? hur klarade ni er drhp?Folk som åkte i starten i många matcher. Sen så fick vi en massa boll av andra lag till slutspelet.
+ lite grovt räknat. :)
Sökte just på tåg piteå-uppsala tur och retur på sj.se då skulle det kosta ca 1800kr tur och retur för någon som är mellan 16-19år.
Betydligt dyrare för oss som är gamla... så tåg är då inget alternativ för gamrävar..
/Putte
tåg är långsamt, 99% försenade, ohyggligt obekvämt om man tar snålaste sittplatserna och allmänt krångliga :D
_forsberg_
2008-12-15, 16:12
har åkt till stockholm för ca 500 tur-retur ungefär 20gr med sitt plats
vi får dessutom 30 % rabatt av csn kort =) och kollar du på en resa inom 90 dagar så är det betydligt billgare:P
Folk som åkte i starten i många matcher. Sen så fick vi en massa boll av andra lag till slutspelet.
+ lite grovt räknat. :)
okej :P hur gick det då? =)
TXR Div2 är nu anmälda och betalade för alla tre deltävlingar i JT Challenge.
Detta betyder ju att vi kan försöka fixa någon samåkning eller nått mellan Beyond och TXR.
/Putte
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.