Visa fullständig version : speedball-x-ball??
tja, alltså vad är skillnaden mellan speedball och x-ball regelmässigt och spel?
det är väl 5-manna speedball i JT (div3) så lite info om de så man vet vad man ska göra när man väl står där =)
har ju sett på youtube bl.a att dom hämtar en flagga eller liknande efter dom skjutit ut de andra laget? är detta x-ball eller gör dom de i båda?
ajja är rätt vilsen så ge mig info! :D
tack/ T
Jag är ganska säker på att det är tillåtet med coachning av personer utanför planen.
Det ät mig veterligen den enda stora skillnaden, men mitt intresse för speedball är ca noll så jag lämnar över det åt någon annan att reda ut ordentligt.
Hmm, finns inte reglerna på någon oficiell website i USA för NPPL, PSP eller dyligt.
X-ball är så många matcher du hinner spela på en viss fast tid, med 2-3 minuters "rigg" tid mellan varje match.
Vanlig 5-manna speedball så spelar du endast 1 match mot varje motståndar lag i din pool. Oftast är man garanterad 8 matcher, blir ju självklart mer om man tar sig till final.
Medans i X-ball så spelar du så många mathcer du lyckas hinna med mot samma lag, men oftast så möter du istället mindre lag i din pool.
X-ball är mer agressivt där ett misstag snabbt kan vändas i nästa match man vågar chansa mer, normal X-ball tillåter även att publiken får skrika till spelarna på plan, samt att varje lag får ha en coach som skriker längs med långsidan.
Medans i normal speedball så får man inte prata till spelare på planen under spel.
/Putte
jaja då fattar jag lite mer :P tackar för en bra förklaring =)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.