handdator

Visa fullständig version : Föslag om spel! txr-Beyond

togga_
2009-01-26, 21:02
Hej vi i beyond har ett förslag. vi har fixat en billig hall i sikfors ca 3 mil mot älvsby hållet. hallen är kanske som 1 1/2 -2 hortlax B-hallar. hyran är endast 60kr/GÅNG alltså vi får vara från bokningspunkten i 24timmar för 60kr om vi vill.

vårat förslag är ju då att vi kan köra snapbox och mindre spelbana med txr och pag grejer. vi i beyond vill ha så mycket träning som möjligt och ändå ha kvar våra pengar till första deltävlingen i JT så om vi skippar det med 90kr/pers eftersom vi har fixat hall för nästan gratis om alla delar på den hyran ( 60kr)

sen självklart vanliga priserna på walkon:s :D
låter detta bra?

MVH// BeyoNd =)

pa_the_man
2009-01-26, 21:57
alltså inte för att vara grinig men om ni bråkar om en hundring nu så kanske ni ska tänka om att spela paintball för det är DYRT.......jag menar inte att ni ska lägga av utan bara att ni ska tänka till.
har läst era trådar här på pin och pb.se och måste säga det att om ni inte har mer pengar än till en låda boll/pers per turnering så är ni på riktigt hal is.
som jag sa så tänk er för noga och när ni gjort en kalkyl som är mer riktig så lägg på 20% till i "omkostnader"

bara en observation jag har gjort så bli inte arga nu.

Skalman
2009-01-26, 22:08
Vi bråkar inte om hundringen, men den där hallen har vi hyrt sen ett tag tillbaka och eftersom vissa lagmedlemmar inte kan vara med så försöker vi få någon nytta av hallen ^^
Just nu är vi 3 från Beyond som kan vara med, inte ens säkert att jag kan vara med för jag måste samåka med nån isf.

purken
2009-01-27, 11:22
så vem som helst är alltså välkommen?

ni ska bara betala 60kr delat på 5 personer per tillfälle ni i beyond, sen ska dom andra som är där få betala vanlig walkon avgift? vem ska ha dom pengarna som blir över?

eller har jag missuppfattat vad ni menar?? :confused:

togga_
2009-01-27, 14:29
så vem som helst är alltså välkommen?

ni ska bara betala 60kr delat på 5 personer per tillfälle ni i beyond, sen ska dom andra som är där få betala vanlig walkon avgift? vem ska ha dom pengarna som blir över?

eller har jag missuppfattat vad ni menar?? :confused:

nej vi menar ju att alla som kommer och spelar delar på avgiften alltså 60kr så de kommer inte bli några pengar över alltså ingen tjänar på de förutom en billig träning =) så om vi skulle bli 5 från beyond och 5 från txr så delar alla 10 på avgiften på 60kr.

sen när beyond kommer på vanliga walkons så betalar vi ju samma priser som pag har =) var så vi menade. Alla är välkommna =)

togga_
2009-01-27, 14:32
alltså inte för att vara grinig men om ni bråkar om en hundring nu så kanske ni ska tänka om att spela paintball för det är DYRT.......jag menar inte att ni ska lägga av utan bara att ni ska tänka till.
har läst era trådar här på pin och pb.se och måste säga det att om ni inte har mer pengar än till en låda boll/pers per turnering så är ni på riktigt hal is.
som jag sa så tänk er för noga och när ni gjort en kalkyl som är mer riktig så lägg på 20% till i "omkostnader"

bara en observation jag har gjort så bli inte arga nu.

jo men vi trodde att det skulle räcka var inte så att vi inter hade råd.. vi har nu gjort om våran kalkyl till 12 lådor boll per deltävling och vi spelar 11 macther så de borde räcka iaf... sen varför vi vill ha billigare nu är ju för att vi lever på studiebidrag under skolåren sen på sommaren jobbar vi ju =) så då kommer de ju in mer pengar men just nu så är de lite dåligt med pengar när 3000 ska till tävlingen =)

PuTtE
2009-01-27, 20:39
Har ju svarat på detta tidigare... skitbra att ni fått tag på en hall för låg/ingen hyra... betyder ju att alla i Piteå skulle kunna spela billigare Reball.

Men är fortfarande en stor kostnad kring inköp av reballs, bana kompressor med mera som på något sätt skall täckas upp. Det har ju just beslutats att vi skall köpa in en 24 tums reballupplockare för att underlätta uppplockning av reballs. Funkar den bra så blir det säkert fler. Just nu har reballkassan ca 7000kr. Hälften av detta och säkert mer kommer att gå åt till reballplockaren. Vi har dessutom precis köpt in 2 st snapcage:ar för 8150kr.

PAG äger dessutom inte en enda reball utan det är privata delägare i reballpotten, vissa har lagt flera lådor och alla minst 1.

Man kan ju säga att ni har lyckats kapa kostnaderna för hall hyra med ca 400-500kr, detta borde vi ju kunna dra bort från spelkostnaden... kostnaden för att spela reball varierar ju beroende hur man har bundit sig till "potten". Dvs kunna erbjuda spela för ungefär halva priset... dvs 30,45,60kr.

Finns det även möjlighet att förvara banan på plats ?? skulle ju oxo vara guld att slippa frakta den mellan som när vi hade "spelhallen" i Öjebyn.

Kom ihåg att allt detta är endast min personliga uppfattning och allt jag skrivit är inget beslut eller godkännande.

PoMMe
2009-01-27, 21:21
Precis som putte säger fins det ju fler utgifter än bara hallhyran.
Men kanon om ni ordnat en lokal till kraftigt rabatt!

Finns det sen möjlighet att förvara banan under pågående reball säsong underlättade det ju avsevärt.

Inget slit & bära i onödan.
We like! :wink3:

Orion
2009-01-28, 13:59
Det är Togga och Jkp ( Jocke-klimpen-piraya) som sköter det där.
Men jag tror inte vi kan förvara supairbanan Där, om det är Den ni menar.
Snapboxarna Skulle kunna gå att ha kvar där, som jag ser det.
Men den här hallen vi fått tag i, Den är inte så stor. kanske i storlek med hortlax B-hall.

Så för SPEL är den här hallen lite dålig. Men teknik träning med bara nått värn eller Snapbox är den Ypperlig. Och om vi kör i Snapboxar så bevaras ju Reballsen lite längre? eller har jag fel?

En Till sak jag Undrar, eller Hela beyond egentligen. Är: Ifall vi har egna bollar att spela med, och bara är intresserade av att låna Snapboxarna eller några värn. Är det samma kostnad som gäller?
90:- för Pag. Förutsäg att vi har en Hall och allting fixat själva.

Orion
2009-01-28, 14:00
Men Är det Någon som är intresserad att börja ha Snapbox träningarna Där? Så att kostnaden för iaf det, går ned? Nog för att det är 3mil dit....

purken
2009-01-28, 14:53
min bil tar 1 liter milen, 1liter bensin kostar 10,84:-.
så 6 mil * 10,84:- = 60:- bara i bensin. sen hallhyra utöver det.
och nu betalar jag 50:- för att spela i hortlax.

dessutom om ni slänger in en låda reballs i potten så spelar ni ju också för 50:- per tillfälle i valfri mindre sporthall i piteå.

togga_
2009-01-28, 16:03
fast om man samkör (delar på bensinpriserna) så borde ju priset gå ner? hallhyran blir ju inga pengar men sen så blir det ju en liten avgift för att få pengar till bollkassan som jag förstått det? ? :P
snapkage går att förvara där... vet inte om de blir nån avgift på det dock...

och hallen är större än hortlax-B hall säker 3m både på bredd och längd ... men om det inte är intressant så skiter vi i det ingen skada skedd =) var bara ett förslag :D

togga_
2009-01-28, 16:07
åsså är det i princip bara jocke som kontakt med hallen och det :P så det så orion hehe ^^

PuTtE
2009-01-28, 20:11
Oj jag trodde den var större än hortlax A-hall då jag läste första gånge, blev lyrisk...

Måste ju gå att ordna spel på något smidigt sätt precis som ni säger dumt att köra med flera bilar dit.. då man kan samåka..

Men jag personligen tar det lite lugnt med reballen för tillfället så detta måste riktas till Purken, Pomme, Gets och mongo som lirar så ofta dom kan...

Kanske ni skall sätta er ner och diskutera igenom dom olika möjligheterna... och komma överens..

purken
2009-01-28, 21:38
bra svar putte. visst finns det möjlighet att detta blir skit bra. men vi får ta oss ett snack om detta!! ;)

togga_
2009-01-28, 21:38
Oj jag trodde den var större än hortlax A-hall då jag läste första gånge, blev lyrisk...

Måste ju gå att ordna spel på något smidigt sätt precis som ni säger dumt att köra med flera bilar dit.. då man kan samåka..

Men jag personligen tar det lite lugnt med reballen för tillfället så detta måste riktas till Purken, Pomme, Gets och mongo som lirar så ofta dom kan...

Kanske ni skall sätta er ner och diskutera igenom dom olika möjligheterna... och komma överens..

jo vi får kanske göra de om dom har intresse för hallen och de.. men är en trevlig hall med kök, dusch och ca 30 bord man kan ha som värn hehe ;) nog för att vanliga värn är ju bättre =) men vi ska se om vi kan ordna så att man kan ha förvara snapkage och ett par värn i nån skrubb där.. borde gå att ordna =)

PoMMe
2009-01-29, 18:28
är inte nog spelkåt för att åka till sikfors för att lira i en 3x3m´s hall :(
Sen har jag mer och mer funderat på att skita i snappboxarna och bara ta plockaren me och typ 4 värn.
Köra drills ca 1½h.

Blir inte mycke jobb, sen hyr man typ minsta hallen på norrmalmia.

Tommesatan
2009-01-29, 21:26
Det är så kul att se alla sätt som man kan läsa fel.. :) Såg Puttes dubbla A-hall å nu har den krympt till Pomme fick den till 3*3m haha.. ni är söta mina små pojkar.. :)

togga_
2009-01-30, 12:52
är inte nog spelkåt för att åka till sikfors för att lira i en 3x3m´s hall :(
Sen har jag mer och mer funderat på att skita i snappboxarna och bara ta plockaren me och typ 4 värn.
Köra drills ca 1½h.

Blir inte mycke jobb, sen hyr man typ minsta hallen på norrmalmia.

okej :P men halln är inte 3x3m.. menade att den är minst 3x3m STÖRRE än hortlax-bhall =)

togga_
2009-01-30, 13:00
här har ni hallen när rc klubben har träning... men lägg till ca 2-2,5m på längden på 3:e bilden längst ner......

http://www.pmfk.org/smf/index.php?topic=1335.0

PoMMe
2009-01-30, 17:04
heh, mjo såg nu.. å heeeeej TOMIS! :)

togga_
2009-02-02, 16:40
ska vi göra nått av de här eller? 35kr/pers?. hallavgift (60)/7=9kr. Bensin ca 12kr om man delar på bensinen och är 5st i bilen... 12+9=21kr då blir de ju 14kr över/person åt reballkassan :P sen efter första deltävlingen kan man ju köra dyrare för dom som inte är bollägare men före deltävling 1 hade de som sagt varit bra för några i beyond om det vart billigt att träna... inte för att de var dyrt från början men...och sen att man kör varje onsdag, alla i beyond skulle då kunna komma onsdagar =)

Piraya
2009-02-06, 10:14
Går segt på denna tråd :P

Orion
2009-02-06, 10:36
Jajamensan.
Men Eftersom Walkon:en nu på söndag blev inställd.
Så Tänkte jag se om vi kan få nyckeln till Grans i helgen och spela Där.
Ev. ta värn och bollar från Pag,
Så Alla som är sugna på att komma och spela då, får läsa i GameOn tråden om de lagts upp nått:P