handdator

Visa fullständig version : Walkon 24 Maj

poovi
2009-05-16, 11:50
Walkon söndag 24 Maj

Tid: 18.00
Var: Kullebanan (Skogshotellet)

Priser
Walkon avgift: 40kr
Hyra spelutrustning: 60kr - inkl walkon avgift
1 låda boll (2000st): 400kr - inkl walkon avgift
1 påse boll (500st): 100kr

Svara i tråden om du ska med och spela.
Behöver veta hur mycket boll och hur många utrustningar jag ska ta med mig.

OBS! P.g.a dåligt väder kan speltid ändras eller ställas in.

Välkomna!

Kommer
Poovi
Freddan
Edlund
Pemberton

Riiiiickard
2009-05-17, 12:33
om foten blir bra så kommer jag, men nå tyker jag att det är lite löjligt att ta avgift :P

poovi
2009-05-17, 13:02
Ska jag betala från egen ficka för alla kostnader?

Getsemane
2009-05-17, 17:26
om foten blir bra så kommer jag, men nå tyker jag att det är lite löjligt att ta avgift :P

Det kan verka så, frågan ställdes på våra walkons så jag postade en liten tråd bara för att folk skulle få en bild av vad pengarna går till.

Vi tar 30 sek för en walkon och 30 sek för luft halva priset för medlemmar. Vi har inget köptvång på boll eller krav på att ni ska fylla luft hos oss. Kommer ni med egen boll och egen luft så får ni givetvis spela med dem utan att betala 30sek för luften. Köper ni boll av oss så bjuder vi på walkon och luft som det står i tråden.

Anledningen till att vi har en kostnad för luft är att en kompressor kostar väldigt mycket i inköp (ca 15000) och kräver visst underhåll i form av filter, olja delar osv. Sen är det även en fråga om slitage, skulle den gå sönder så måste vi ha en buffert att kunna reparera eller ersätta den som finns idag.

Sen så kräver en dyktub fillstations som även dessa kräver underhåll och skötsel, dessa är också väldigt dyra i inköp då de använder sig av en gänga som är patenterad och driver upp priset. Dyktuber har som andra tankar även en trycktid som sträcker sig över ett visst antal år och detta gör att de måste nytryckas, underhållas och tillslut kanske vi måste köpa in fler. Varken fillstation eller dyktuber är särskillt billiga.

Allt kostar, walkon avgiften är till för att bekosta banans utgifter och det är fler än man tror. Slitage av nät, värn som behöver lagas eller bytas ut, kostnad för maskiner att gräva diken, stolpar som håller upp näten, kostnad för mark, underhåll av uthyrningspickor osv.

Detta är anledningen att vi tar en liten kostnad för luft och walkon. I Piteå iaf.

Riiiiickard
2009-05-17, 18:02
opps,täckte inte på det :)

poovi
2009-05-18, 09:43
Tackar Gets.
Lite bättre förklarat än mitt inlägg =)

PoMMe
2009-05-18, 19:08
Emanuel är gode så pedagogisk :)

poovi
2009-05-19, 09:25