Visa fullständig version : Inbrott i reballhallen Gällivare
:help:Natten till söndag, 4:e oktober, har vi haft besök i våran hall.
Efter ett tags letande i området hittades en gömma med några grejer...bl.a mina byxor =)
Men det som barnen fått med sig är:
ca 6000 reballs
ett gäng Morpheus markörer (inferno kopior)
ett gäng magasin & luftsystem 3000psi
Dow Ego6
Dye Rotor, röd
Viewloader Rev 12volt, blå
Grejerna togs med i en gammal sparbanken väska, vit/grön/röd.
Gissar att de fått med sig lite annat jag också.
Besökarna visste var grejerna fanns, så troligtvis är det någon som spelat med oss tidigare som är inblandad.
Om någon hör, ser eller vet något är det jättesnällt om ni hör av er till mig eller polisen.
Självklart får ni vara anonyma.
Jonas 0731-808 424
Pierre ÅngePK
2009-10-06, 02:32
Håller tummarna för att dom åker dit innan grejerna sprids.
-Tråkigt värre!!!
Fyfan vad tråkigt!!
Har du några signalement på egon+rotorn??
På Egon är det en del på greppet som är lite kapat men annars är det inget speciellt med grejerna förutom att det inte finns så många Dow Ego6.
förstår varför purken frågar om signalement på både egon och rotor magasinet faktiskt . Hugman Köpte nämligen en ego06 dow runt den 26te förra månaden och till den kör han med sitt röda rotor magasin inköpt begnagat för nån månad sen . Men det var den 5the denna månad som du blev av med grejjerna om jag inte läste helt fel ?
Får hoppas att grejjerna kommer tillrätta,, verkar vara populärt att stjäla paintball prylar runt om i landet
2009-09-07 köpte jag rotorn :)
2009-09-25 köpte jag ego 06 DoW
av två olika killar så tror inte det är mina saker som är de stulna tyvärr, men lycka till och hoppas ni får tag i grejjorna...
Aha, jo det hade ju varit kul att veta vem säljaren hade varit om datumen hade varit lite mer passande.
Men tack för att ni är uppmärksamma!
Jag menade ju absolut inte att peka fingret mot någon!! var bara lite uppmärksam.. dow ego6an är ju inte så vanliga..
men då är det bara att fortsätta hålla ögonen öppna! hoppas verkligen detta löser sig.
förstår absolut att du frågar för nog fan är det lite maximalt skumt att hugman kommer med en dow som inte är så vanlig som ni säjer och ett rött rotor på träningen 2 veckor efter poovis försvinner , Jag själv vart tvungen kolla datumen med hugman för att se så han inte handlat stöldgods :) .. Värre hade ju nästan varit om jag oxå hade kommit i mina "nya" eclips brallor om inte hans hade kommit till rätta redan . Då hade jag nog smygit ut och ringt ett annonymt samtal till lagens långa arm om jag varit purken =)
Ha ha...gissar pukens puls steg lite på träningen =)
purken till mig på träningen ta min bössa kollar lite på den.. -alltså inte för att vara den..men en exakt likadan bössa blev stulen i gällivare nyss :P
Men som sagt min köptes just före inbrottet och var skickat från partille(göteborg) och rotorn ännu längre innan inbrottet också den skickad från södra sverige.
hoppas ni hittar tjuvarna å de jävligaste är ju om de är nån som kanske har spela med er förr/nu då måste man ju ha ett öga öppet hela tiden, inte kul Lycka till med sökandet
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.