Visa fullständig version : Rollspels grupp
Hejsan, Heter Anton J och träffade några av er DDSare på lanet i Norrmalmia nu i helgen. Fick då höra att det kanske, möjligen, kan finnas chans att ni har en rollspels grupp eller möjligheten att starta en.
Getsemane
2010-03-19, 09:55
Tjenare W-D.
Självklart finns alla möjligheter att starta en Rollspelsgrupp. Vi har ingen aktiv innom DDS atm men de flesta av oss är gammla rollspelare och skulle gärna hjälpa er igång. Är det något speciellt rollspel du är intresserad av?
Vi har de flesta EON böcker ifrån NEO games. En del Drakar och Demoner och Western. Lockar någon av dessa?
Skulle även kunna rekomendera kort/rollspelet Munchkin.
Tjaaa, har väl inget som jag skulle vilja prova mer än de andra.
Skulle väl vara det som det är mest intresse för.
Getsemane
2010-03-20, 10:48
Prata ihop er i vilken "värld" och tid ni skulle vilja spela i.
Är det gammla Western, Starwars galaxen, Tolkiens Sagan om ringen, Drakar och demoners stad Chronopia, Eller EONs Mundana. Finns sjukt mycket att välja på. Vad än ni väljer kan vi försöka hjälpa er igång.
Mvh: Emanuel
Prata ihop er i vilken "värld" och tid ni skulle vilja spela i.
Vilka er? Det är bara jag (tyvärr.)
Är det gammla Western, Starwars galaxen, Tolkiens Sagan om ringen, Drakar och demoners stad Chronopia, Eller EONs Mundana.
Asså, eftersom jag inte har någon direkt erfarenhet så skulle jag vilja prova alla men skulle väl vara bäst med det som folk är mest intresserade av.
Finns sjukt mycket att välja på. Vad än ni väljer kan vi försöka hjälpa er igång.
Där är det där "er" igen.
Fortfarande bara jag.
//W-D "Anton"
Skulle nog inte ha nåt imot att leda ett rollspel (det där wild west rollspelet) om jag fick läsa in mig på boken (böckerna?)
Getsemane
2010-03-30, 15:54
Inga problem, vi har bara en bok. Detta är en kort beskrivning av det. http://www.rollspel.com/western/spelet/w44.htm
Har även de flesta EON böckerna som jag äger privat. skulle kunna låna ut dem om du har en grupp. http://www.neogames.se/eon.htm
Men vi har nog inga spelare att ragga åt dig utan låna en bok, läs igenom reglerna så kan vi hjälpa er komma igång.
skulle ändå vilja prova Drakar och Demoner, hört många snacka om de. Skulle var fränt å provat iaf! xd
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.